یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
«ديپلماسي و رفتار سياسي در اسلام» تجديد چاپ شد

قوانين روابط بين‌الملل در كتاب «دیپلماسی و رفتار سیاسی در اسلام» نوشته سید عبدالقیوم سجادی از سوي موسسه بوستان كتاب براي عرضه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب به چاپ دوم رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب، با اعلام اين خبر افزود: اين كتاب با توجه به اين كه رفتار دیپلماتیک هر سیاستمدار در روابط بین‌الملل مبتنی بر چهارچوب‌های ارزشی است که حکومت به آ‌نها پای‌بند است، به تبيين قوانين اين روابط در چارچوب شريعت مي‌پردازد.
 
وي افزود: شناسایی این مبانی، گام اول در مباحث سیاسی است و اين اثر مي‌كوشد به پرسش اصلی این حوزه مبني بر «ماهیت، اصول و ویژگی‌های دیپلماسی اسلام چیست؟» به روشني پاسخ دهد. 

يزداني تصريح كرد: به اعتقاد نويسنده اين اثر، پایه اساسی نوشتار حاضر مبتني بر سوال مذكور است که در این بخش‌ها به تفصیل و با استناد به متون کهن اسلامی به آن پاسخ داده مي‌شود. 

وي از مباحث مطرح شده در اين اثر به موضوعاتي نظير اصول و مبانی، ماهیت، اهداف و ابزارهای دیپلماسی اسلامی اشاره كرد و گفت: واپسین بخش این اثر به سیر تطور و نمودهای تاریخی دیپلماسی اسلامی در عصر پیامبر(ص) و خلفای راشدین اختصاص دارد.

 چاپ دوم كتاب «دیپلماسی و رفتار سیاسی در اسلام» در شمارگان 1000 نسخه، 296 صفحه، قطع رقعي و جلد شوميز براي عرضه در نمايشگاه كتاب به زودي منتشر مي‌شود.

بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط