سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۰
روش‌هاي فرادرماني در  كتاب «انسان، از منظري ديگر»

كتاب «انسان، از منظري ديگر» نوشته محمدعلي طاهري با مقدمه دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني كه دربرگيرنده روش‌هاي فرادرماني براي بهبود جان و روح آدمي است، از سوي نشر بيژن تجديد چاپ شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، روش‌هاي فرادرماني طاهري، ماحصل دريافت‌هاي وي از شبكه هوشمند الهي است كه توانسته‌ آن‌ها را با روش علمي و كاربردي در اختيار علاقه‌مندان به فرادرماني و بيماران قرار دهند.

فرادرماني، نگاهي به انسان از منظري ديگر و دستاوردي از عرفان كيهاني (عرفان حلقه) است كه در تعريف آن مي‌توان گفت رشته‌اي از درمان‌هاي مكمل است كه ماهيتي عرفاني و در بسياري موارد با انديشه‌هاي عرفاني اسلامي ايران زمين همخواني دارد. 

بر اساس آنچه كه در مقدمه كتاب آمده است، عرفان اسلامي به دو شاخه عرفان نظري و عملي تقسيم مي‌شود و با هدف رسيدن به توحيد و اتصال به حقيقت واحد به تبيين روش‌هاي عملي، فنا و بقا مي‌پردازد. در انديشه عرفاي اسلامي، جهان هستي غير از ذات اقدس‌الله، همه مَجازند و واجد حقيقت نيستند. به عبارت ديگر همه موجودات عالم وجودات ربطي و غير مستقلند كه در همه‌‌ ابعاد وجودي خود نيازمند آن حقيقت يگانه، يعني ذات احديتند. در آيه 15 سوره فاطر آمده است: يا ايها‌الناس انتم‌الفقراء الي‌الله والله هوالغني الحميد.(اي مردم، شما همه به خدا فقير و محتاجيد و تنها خداست كه بي‌نياز و غني بالذات و ستوده صفات است.) در آيه 38 سوره محمد(ص) آمده است: والله الغني و انتم الفقراء.(خداوند بي‌نياز است و شما فقيران و محتاج به اوئيد.) 

به عقيده نويسنده، بسط و پيشرفت علم و تكنولوژي هرچند كمك‌هاي شاياني به درمان بيماري‌ها كرده اما بشر را از به‌كارگيري درمان‌هاي غير متعارف در اشكال مختلف آن بي‌نياز نكرده است. بايد توجه داشت علم پزشكي و علوم وابسته به آن در حيطه‌ قوانين طبيعي بوده و هنوز به كشف همه بيماري‌ها و درمان آنها نايل نشده‌اند. 

بر اساس مطالب كتاب، اعتقاد به ذومراتب بودن و قانونمند بودن عالم هستي و مشاهده نظم خارق‌العاده‌ حاكم بر آن، انسان را به ياري جستن از مراتب بالاتر آفرينش در كشف مراتب مادون و كاربردي كردن آن براي درمان انواع بيماري‌ها اعم از روحي، رواني و جسمي سوق مي‌دهد. فرادرماني نيز مبتني بر بهره‌گيري و استمداد از همه‌ قوانين حاكم بر هستي است، لذا استفاده از آن به معناي نقض دستاوردهاي علوم طبيعي نيست بلكه نوعي درمان مكمل است.
در اين نوع درمان، بيمار توسط فرادرمانگر به شبكه شعور كيهاني (شبكه آگاهي و هوشمندي حاكم بر جهان هستي يا همان شعور الهي) متصل مي‌شود و با روش اسكن مورد كاوش دروني قرار مي‌گيرد. بر اثر اسكن، اعضاي معيوب و تنش‌دار بيمار مشخص شده و با حذف علايم، درمان آغاز مي‌شود. فرادرماني براي درمان، از شعور الهي و از نيرو و قدرت الهي كه با نام «قائم» و «دائم» در عالم جاري است، استفاده مي‌كند. 

در بخشي از پيشگفتار كتاب آمده است: «فرادرماني كه يكي از شاخصه‌هاي عرفان كيهاني (حلقه) مي‌باشد، از حلقه‌هايي است كه در محدوده‌ رحمانيت عام الهي، تسهيلاتي را در اختيار ما قرار مي‌دهد و تنها شرط تحقق آن، آمادگي براي ايجاد وحدت است، وحدت حداقل با يك نفر ديگر، تا پس از آن عضو سوم كه روح‌القدس يا روح‌الامين يا ... بوده، حلقه را تكميل كرده و با تكميل حلقه، عضو چهارم آن كه خداوند است نيز، فيض خود را به واسطه‌ روح‌القدس جاري نمايد.» 

به عقيده نويسنده، كتاب حاضر، گوشه‌ كوچكي از حركت بزرگي است كه در جهت اعتلاي عرفان ايران صورت گرفته است تا پيام‌رسان اين واقعيت باشد كه ايران پايگاه توانمندي براي عرفان دنياست و هنوز هم مي‌تواند با رمزگشايي و پرده‌برداري از آگاهي‌هاي نهفته كه سرمايه‌هاي معنوي اين مرز و بوم است، براي خود اعتباري جهاني كسب كند و در ضمن به آنها كه به واسطه‌ خلاء ناشي از اين روشنگري‌ها، جذب عرفان و جريان‌هاي عرفان‌نماي ساير اقوام و ملل شده‌اند، اين پيام را برساند: سال‌ها دل طلب جام‌جم از ما مي‌كرد، وان چه خود داشت زبيگانه تمنا مي‌كرد (حافظ). 

كتاب حاضر، در چهار فصل به تشريح موضوعاتي با عناوين عرفان كيهاني (حلقه)، فرادرماني، كالبدهاي مختلف وجود انسان و شبكه‌هاي مثبت و منفي مي‌پردازد. 

همچنين در انتهاي اين اثر، فهرستي از آيات قرآني، اشخاص و برخي واژه‌ها درج شده است. 

چاپ هفتم «انسان، از منظري ديگر» در شمارگان 10000نسخه، 240 صفحه و بهاي 25000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    از اینکه بیطرفانه مطالب این کتاب رو برای بازدیدکنندگان تشریح نموده اید کمال تشکر را دارم و امیدوارم که هرچه زودتر بی عدالتی ها نسبت به این مطالب علمی و عرفانی جای خو را به قضاوت صحیح و عادلانه بدهند.انشاءالله
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    سلام من اين كتاب را مطالعه كرده ام خيلي زيبا و برايم قابل فهم بود و از استاد طاهري تشكر مي كنم.
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    من این کتاب روخوندم فوق‌العاده کتاب خوبیه بسیارتاثیرمثبت توی رفتاروبینش انسان داره پیشنهادمیدم این کتاب روچندبارخونده به

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط