پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۹
«اطلاع‌ يابي و اطلاع‌رساني» در حوزه كتاب

پانزدهمين و شانزدهمين شماره ماهنامه دوزبانه «اطلاع ‌يابي و اطلاع‌رساني» با اخبار متنوعي در حوزه كتاب و كتابداري منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در پانزدهمين شماره اين نشريه و در بخش كتابخواني، اخباري چون: ترجمه آثار شاعران معاصر به پنج زبان، استقبال ناشران از فروش اينترنتي كتاب، نشأت گرفتن فرهنگ كتابخواني‌ از خانواده‌ها، كتابخانه‌هاي جديد براي بچه‌ها، كتاب‌هاي پيشنهادي براي بچه‌ها و ... به چشم مي‌خورد.

در بخش ديگر اين نشريه با عنوان «كتابخانه‌ها و كتابداري» نيز گزارشي‌هايي درباره افزايش 445 درصدي فضاهاي كتابخانه‌اي خوزستان پس از انقلاب، برگزاري همايش خلاقيت و نوآوري در كتابخانه‌ها، گسترش كتابخانه گوگل و كتابخانه عمومي اوريليا منتشر شده است.

مقالاتي چون تاريخچه اطلاعات، رفتار اطلاع‌يابي كاربران و نظام‌هاي بازاريابي، تاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات بر اقتصاد و فناوري اطلاعات در كتابخانه به همراه گزارش‌هايي از فهرست وب سايت‌هاي سرويس‌دهنده كتاب‌هاي الكترونيك، كتابخانه كنگره آمريكا و كتاب‌هاي ديجيتال و معرفي كتابخانه دانشگاه علوم اجتماعي مطالب پانزدهمين شماره اين نشريه را تشكيل مي‌دهد.

همچنين در شانزدهمين شماره «اطلاع‌يابي و اطلاع‌رساني» نيز مي‌توان اخباري درباره رونمايي از بزرگ‌ترين كتاب جهان در شهركرد، ساخت كتابخانه در تمام محله های تهران طي سه سال آينده و برگزاري همايش تخصصي كتابخانه ديجيتال در اهواز را مطالعه كرد.

مطالبي درباره تهديد Kindle از سوي كتاب‌هاي گوگل، استفاده غيرعلمي 80 درصد جوانان ايراني از اينترنت، يادداشتي درباره نوشت‌افزارها، تجليل از برترين‌هاي كتابداري و اطلاع‌رساني و امكان‌سنجي ارائه خدمات گزينش اطلاعات بخش ديگر مطالب اين نشريه است.

ماهنامه اطلاع‌رساني، خبري، آموزشي و پژوهشي «اطلاع‌يابي و اطلاع‌رساني» به صاحب‌امتيازي و مديرمسوولي «مهرداد جان‌نثار حسيني» منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها