شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
«حیات پاکان» در سرزمين بلغارها

کتاب «حیات پاکان» به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و حمایت و پشتیبانی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به زبان بلغاری ترجمه و در بلغارستان منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، کتاب «حيات پاكان» نوشته مهدي محدثي پيش از اين از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر شده بود. 

اين نوشتار به بيان داستان‌هايي از زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اختصاص دارد و با هدف بهره‌مندي نوجوانان از آموزه‌هاي اسلامي تهیه و توسط «گالین پانایاتوف» ترجمه شده است. 

بر اساس مطالب اين كتاب، زندگي پيشوايان معصوم(ع)، براي همگان الگوست؛ آنان با رفتار و گفتار خويش، امت اسلام را هدايت مي‌كردند و از سقوط در دره هلاكت و تباهي نجات مي‌دادند. شرايط زماني و مكاني براي همه امامان يكسان نبوده است. 

از منابع مورد استفاده نويسنده در تدوين اين اثر، مي‌توان كتاب‌هاي كشف‌الغمه، احقاق‌الحق، مناقب آل ابي‌طالب، اكمال‌الدين و اتمام‌النعمه، اثبات‌الهداة، مجالس‌المومنين، عصر ظهور، سيماي آفتاب، نجم‌الثاقب، فرهنگ فرق اسلامي، الغيبه و منتهي‌الآمال را نام برد. 

نخستين چاپ کتاب «حيات پاكان» در شمارگان 1000 نسخه و 54 صفحه در بلغارستان ترجمه و به بازار نشر راه يافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط