سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹

سی و هفتمین نمایشگاه ملی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تایلند كه از 26 مارس با شعار «گشودن یک کتاب، ورود به دنیایی تازه» در بانكوك آغاز به کار کرد، تا 6 آوریل به كار خود ادامه مي‌دهد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه نیشن، مجمع ناشران و کتابفروشان تایلند (PUBAT) اميدوار است تا این نمایشگاه با جذب بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده، بتواند به درآمدي بیش از 500 میلیون بات(واحد پول تايلند) که 10 درصد از سال قبل بیشتر است، دست يابد.

برخی از ناشران دراین نمایشگاه نسبت به فروش کتاب‌های خود خوش‌بین هستند و معتقدند با وجود رکود شدید اقتصادی در جهان، میزان فروش امسال نسبت به رویدادهای قبلی کاهش چندانی نخواهد داشت.

موسسه چاپ و نشر «نانمی بوکز» که یکی از شرکت‌های بزرگ نشر تایلند محسوب می‌شود، انتظار دارد میزان فروش کتاب‌هایش 10 درصد بیشتر از سال گذشته باشد زیرا این ناشر هزینه قابل توجهی صرف تبلیغات مناسب کرده تا خوانندگان بیشتری را جذب کند.

این موسسه در نمایشگاه بخشی را به کتاب‌هایی ویژه اختصاص داده است. در این بخش،کتاب‌ها با تخفيفي كه گاه تا 80 درصد قيمت كتاب را در برمي‌گيرد، ارائه مي‌شوند. اين شركت در صدد است تا با فروش اين كتاب‌ها انبارهایش را از کتاب‌های قدیمی خالی كند.

به گفته «کیم چونگ ساتیت واتانا» مدیر این موسسه، مردم می‌توانند در این نمایشگاه پس از خرید 4 جلد کتاب،جلد پنجم را به صورت نیم بها خریداری کنند و با استفاده از بن‌های کتاب  2هزار باتی خود کتاب‌هایی به ارزش 2500 بات کتاب خریداری کنند.

این شرکت 40 عنوان جدید منتشر شده خود را در این نمایشگاه در معرض فروش گذاشته و برای جذب بیشتر مردم به شرکت در این رویداد فرهنگی از برخی نویسندگان خارجی هم دعوت به همکاری و حضور در نمایشگاه کرده است.

موسسه چاپ و نشر «ساتاپورن بوکز» نیز یکی دیگر از موسسات چاپ و نشر معروف تایلند در این نمایشگاه شرکت کرده است. «ووراپان لوکیتزاتاپورن» مدیر این موسسه وضعیت باثبات سیاسی کشور را عامل جذب خوانندگان بیشتر به نمایشگاه کتاب می‌داند.

این خانه نشر 30 عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه بانكوك عرضه کرده و امیدوار است میزان فروشش همانند سال گذشته باشد.به اعتقاد «ووراپان لوکیتزاتاپورن» قدرت خرید کارمندان تا حدی پایین آمده ولی ظاهرا جوانان مشکل زیادی برای خرید کتاب ندارند.

مجمع ناشران و کتابفروشان تایلند (PUBAT) با هدف تشویق جوانان به مطالعه در تابستان، علاوه بر دعوت از ناشران این کشور، برای حضور موسسات چاپ و نشر بین‌المللی نیز فراخوان داد و تلاش كرد تا کتاب‌های مطرح جهان، کتاب‌های مصور باشکوه و مجلل از آلمان و کتاب‌های پرشور فرانسوي نيز به این نمایشگاه راه یابند و به بهایی مناسب به فروش برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها