جمعه ۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱

24 تصویرگر موفق تایوانی که در دوره های پیشین نمایشگاه کتاب کودک بولونیا موفق به کسب مقام در بخش تصویرگری کتاب کودک شده بودند، بهترین آثار تصویری خود را در چهل و ششمین دوره این نمایشگاه نیز به نمایش گذاشتند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تایوان نیوز،لیندن لین ريیس و مسوول برگزاری نمایشگاه کتاب تایپه در این زمینه گفت: همه این تصویرگران دارای آثاری اند که در 20 سال گذشته مورد توجه مدیران این نمایشگاه قرار گرفته اند.

در بخش جنبی نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، هرسال نمایشگاه و مسابقه ای از آثار تصویرگری کتاب کودک برپا می شود که غالبا بیش از 2000 تصویرگر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند.

تایوان در سال 1989 با درخشش «هسوآ سو-هشیا» موفق شد برای نخستین بار جایزه برترین تصویرگر را به خود اختصاص دهد. از آن زمان تا کنون 23 هنرمند دیگر نیز در مسابقات این نمایشگاه که یکی از مسابقات بین المللی تصویرگری مهم جهان محسوب می شود، موفق به کسب نام و نشان شدند.

«وانگ جیا چو» نیز یکی دیگر از این هنرمندان است که تاکنون 5 بار برنده این مسابقات شده و تنها در سال 2008 نیز سه هنرمند تایوانی «تسایی تا-یوآن»،«شی چیا-ین» و «چو چون – شنگ» موفق به کسب مقام شدند.

تایوان در نمایشگاه کتاب بولونیای سال 2008 با کتاب«میمی نه می گوید» اثری مشترک از «چن چی یوآن »و« چو یی فن » در این نمایشگاه درخشید و با فروش حق کپی رایت این کتاب به چندین کشور اروپایی، رکوردی برای تایوان رقم خورد.

در سال گذشته حقوق کپی رایت کتابهای تایوان در کشورهايي مانند  ایران، آمریکا، فرانسه، چین، فنلاند، برزیل، دانمارک، هلند، اسپانیا، ویتنام، کره جنوبی، تایلند و عربستان سعودی به فروش رفت.

در این نمایشگاه که دیروز به کار خود خاتمه داد، 21 شرکت نشر تایوانی مجموعه ای بیش از 400 عنوان کتاب را  عرضه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها