شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
نقش تغذيه، استراحت و مكمل‌هاي غذايي در پرورش‌اندام

كتاب «تغذيه، استراحت و مكمل‌هاي غذايي در پرورش‌اندام» اثر صادق سلامي از سوي انتشارات تلاش منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب به بررسي دقيق مواد غذايي از نظر ارزش و تاثيرات آنها در پرورش اندام مي‌پردازد.
 
در اين كتاب عوامل موثر در تغذيه ورزشكاران نظير پروتئين‌ها و نقش آنها در تغذيه، آمينواسيدها و نقش آنها در پرورش عضلات، آب و ويتامين‌هاي محلول در آن، ويتامين‌هاي محلول در چربي، مواد معدني و عناصر كمياب، كراتين‌ها، هورمون رشد انساني و هورمون تستوسترون با بيان اثرات مثبت و منفي آن در بدن تشريح شده است. 

همچنين در اين اثر عوارض جانبي هر يك از هورمون‌ها به طور كامل بيان شده تا ورزشكاران ضمن يادگيري استفاده درست از مواد غذايي و مكمل‌ها، با عوارض و اثرات مخرب آنها نيز آشنا شوند. 

در اين كتاب دليل اشتياق جوانان به استفاده از انواع داروهاي نيروزا وغير مجاز، عدم دسترسي مربيان به علوم‌ و روش‌هاي جديد و استفاده از روش‌هاي سنتي و قديمي و در نتيجه ناكامي ورزشكاران مبتدي و تعدادي از ورزشكاران پيشرفته در طول دوره تمريني بيان شده است. به اعتقاد نويسنده، اين موضوع موجب جذب هرچه بيشتر جوانان و ورزشكاران به استفاده از داروها و مكمل‌هاي غير مجاز مي‌شود. 

كتاب «تغذيه، استراحت و مكمل‌هاي غذايي در پرورش‌اندام» از سوي انتشارات تلاش در شمارگان 3000 نسخه، 196 صفحه و بهاي 40000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط