چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
«مسائل کلی زیباشناسی» ترجمه شد

کتاب «مسائل کلی زیباشناسی» مجموعه مقالات زیبایی شناسی آکسفورد توسط «جرولد لوینسون» گردآوری شده است. این کتاب توسط «فریبرز مجیدی» ترجمه و از سوی مرکز تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (فرهنگستان هنر) به چاپ رسیده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «تعریف هنر» نوشته رابرت استکر، «بیان در هنر» از آرون ریدلی، «تفسیر در هنر» نوشته گرگوری کاری، «استعاره» از تد کوهن، «روایت» نوشته جرج م. ویلسون، «تراژدی» از آرون ریدلی، «هنر و شناخت» نوشته بریس گات و «هنر و اخلاق» از متیو کیئران، مقالات عرضه شده در این کتابند. 

به گفته علیرضا اسماعیلی- مدیر انتشارات فرهنگستان هنر- یکی از ماخذهای بنیادین در زمینه شناخت فلسفه، تاریخ و مفهوم های مرتبط به هنر، کتاب مفصلی است به نام «راهنمای زیباشناسی آکسفورد» که به قلم عده زیادی از فیلسوفان هنر معاصر نگاشته شده و فرهنگستان هنر از مدتی پیش ترجمه و آماده سازی آن را به عده ای از مترجمان و ویراستاران سپرده است که به زودی انتشار خواهد یافت.

به گفته وی، بسیاری از مقاله های آن مجموعه به صورت مستقل قابل عرضه بوده، از این رو فرهنگستان هنر همت گماشته تا پیش از انتشار آن مجموعه کامل، تعدادی از مقاله هاي آن اثر را منتشر کند تا چنانچه عده ای به هر دلیلی نتوانند آن مجموعه را تهیه کنند، از گزیده مطالب آن کتاب ارزشمند بی نصیب نمانند.

«مسائل کلی زیباشناسی» به کوشش جرولد لوینسون گردآوری و توسط فریبرز مجیدی ترجمه شده است.

این کتاب در شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 4900 تومان از سوی مرکز تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (فرهنگستان هنر) روانه بازار کتابفروشی ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها