شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۹
تعويق انتشار یک کتاب در ساحل عاج

نمایندگی سازمان ملل متحد در کشور آفریقایی ساحل عاج خواستار تعویق انتشار یک کتاب در این کشور آفریقایی شد. نويسنده در اين كتاب به فعالیت‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در ساحل عاج انتقاد كرده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار کتابی با عنوان «از یک ورزشگاه به ورزشگاه بعدی» به قلم « چارلز بل گوند» یکی از سیاستمداران طرفدار دولت نظامی ساحل عاج، سبب نگرانی مقام‌های سازمان ملل شده است. 

در همین راستا یک کارشناس مسئول سازمان ملل در ساحل عاج که نامی از او برده نشده، طی نامه‌ای به انتشارات «فراترنایت مارتین» در ساحل عاج خواستار آن شده که از انتشار این کتاب که قرار است روز سی‌ام آوریل سال جاری به بازار بیاید، صرف نظر کند. دليل اين امر اين است كه دولت فعلی ساحل عاج تحت تحریم سازمان ملل متحد قرار دارد. 

«بل گود» نویسنده کتاب در واکنش به این درخواست سازمان ملل گفت: من برای برقراری صلح در ساحل عاج بیش از هر کس دیگری کار کرده‌ام، حتی بیشتر از مامورین سازمان ملل که برای پایان دادن به بحران ساحل عاج حقوق می گیرند ولی وقت خود را در ساحل دریا مي گذرانند.

بل گود با اشاره به اینکه قادر به درک موضع سازمان ملل در این باره نیست،گفت:این موضع گیری آزاردهنده نيست. 

«بل گود» در سال 2004 صحنه گردان یک تظاهرات ضدفرانسوی بود که باعث افزایش خشونت‌ها در ساحل عاج شد و هشت هزار غربی را که بیشتر آنها فرانسوی بودند مجبور کرد این کشور را ترک کنند. 

نمایندگان سازمان ملل همچنین از انتشارات «فراترنایت مارتین» خواسته‌اند تا مبلغ 39 میلیون و 300 هزار دلاری را که از فروش کتاب قبلی«بل گود» به نام «بحران ساحل عاج: دیدگاه من درباره حقیقت» به دست آورده‌اند، به او پرداخت نکنند. این کتاب تاكنون 40 هزار نسخه فروش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها