شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
كتابخانه زندان سبزوار عمومي شد

به دنبال تفاهم‌ رييس زندان سبزوار و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان براي مديريت مشترك كتابخانه زندان سبزوار، مدير كل كتابخانه‌هاي خراسان رضوي، اين كتابخانه را به مدت يك سال، عمومي ـ مشاركتي اعلام كرد./

رييس زندان سبزوار، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: كتابخانه زندان به صورت دو سالن مطالعه با قفسه‌هاي كتاب در بندهاي داخلي زندان آقايان و خانم‌ها ساخته شده و در مجموع 5000 نسخه كتاب دارد.

«محمدرضا رجبي» افزود: اين كتابخانه از سال 1364 (زمان جدايي سازمان زندان‌ها از نيروي انتظامي) كار خود را آغاز كرده است. اخيرا به منظور گسترش سطح خدمت‌رساني كتابخانه به مددجويان و كاركنان زندان براي اداره عمومي و تفاهم‌نامه‌اي آن با مديريت كتابخانه‌هاي شهرستان سبزوار و اداره فرهنگ و ارشاد تشكيل جلسه داديم. در اين جلسه مقدمات اداره تفاهم‌نامه اي كتابخانه فراهم شد و با بازديد «سيدجواد سادات فاطمي»، مدير كل كتابخانه‌هاي خراسان رضوي، مقرر شد اين كتابخانه با نام «شهيد لاجوردي» تا پايان امسال به صورت عمومي ـ مشاركتي اداره شود.

وي تعداد اعضاي كتابخانه شهيد لاجوردي را 100 نفر اعلام كرد و افزود: بيشتر اعضاي اين كتابخانه كه ميانگين سوادشان سوم راهنمايي است، به كتاب‌هاي رمان و داستان علاقه خاص دارند. به دنبال درخواست مددجويان، به آن‌ها اجازه داده شده كه در ساعات پس از خاموشي نيز مطالعه كنند. اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي خراسان رضوي نيز 60 نسخه كتاب ويژه نوسوادان به اين كتابخانه اهدا كرد.

«رجبي»، كمبود بودجه و امكانات را مشكل اصلي اين كتابخانه دانست و گفت: با توجه به نقش كتاب و كتابخواني در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، اميدواريم با همكاري اداره كل كتابخانه‌هاي استان و ساير نهادها امكانات فرهنگي بيشتري را در اختيار مددجويان اين زندان قرار دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط