سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
«نيت و عبادت» منتشر شد

كتاب «نيت و عبادت» به قلم حسين ايراني از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب مجموعه‌اي از احاديث و روايات نقل‌شده از اصحاب‌، تابعان، ياران و امامان شيعه(ع) است.

هدف از تاليف اين كتاب، تبيين فرهنگ ارزشي و آرماني اهل‌بيت(ع) پيامبر(ص) است كه در دو بخش تنظيم شده است.

بخش اول كتاب با عنوان «نيت» داراي هشت فصل و بخش دوم با عنوان «عبادت» از 20 فصل تشكيل مي‌شود.

معناشناسي نيت، نقش نيت، نيت صادق، نيت در پرتو  توصليات، ‌آثار نيت، نيت نيكو و نيت ناپسند، مراتب نيت و معيار نيت، موضوعات مختلف فصل اول اين كتاب را تشكيل مي‌دهند و معناشناسي عبادت، اهميت، آثار و ابعاد عبادت، عبادت غيرخدا، فلسفه، تداوم،‌ مراتب عبادت، عبادت‌كنندگان واقعي،‌ عبادت و ولايت، عبادت در حكومت مهدي(ع) برخي از مباحث بخش دوم را تشكيل مي‌دهند.

در بخشي از كتاب با عنوان «نيت ناپسند» آمده است: «به همان نسبت كه نيت نيكو سودمند و در شكل‌گيري شخصيت و سعادت دنيا و آخرت آدمي تاثير دارد، نيت زشت و آلوده، زيان‌بار است و حضرت علي‌(ع) در رواياتي دراين باره مي‌فرمايد: هرگاه نيت فاسد شود بلا و گرفتاري پيش مي‌آيد.»

همچنين در فصل نهم كتاب درباره مراتب عبادت از حضرت صادق(ع) نقل شده است كه «مردم خداوند را بر سه گونه مي‌پرستند: گروهي از روي ميل به ثواب و انتظار اجر، خدا را پرستش مي‌كنند كه اين عبادت حريصان است و همان طمع مي‌باشد. گروهي ديگر به خاطر ترس از آتش دوزخ، بندگي خدا مي‌كنند كه اين پرستش بردگان و همان ترس است. وليكن من خدا را به جهت اين كه او را دوست دارم، عبادت مي‌كنم و اين همان عبادت كريمان است.» 

قرآن مجيد، نهج‌البلاغه، اصول كافي، تفسيرالميزان، وسائل‌الشيعه، غررالحكم و دررالكلم، كنزالعمال، علل‌الشرايع، سفينة‌النجاح از جمله منابع تاليف اين كتاب به شمار مي‌روند.

كتاب «نيت و عبادت» در شمارگان 3000 نسخه، 174 صفحه و بهاي 16000ريال از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها