پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۳
ويژگي‌هاي احكام ارث مذهب جعفري

شباهت‌ها و تفاوت‌هاي احكام مربوط به ارث در كتابي با عنوان «ميراث و اشتراكات و افتراقات فقه جعفري با مذاهب ديگر» به زودي از سوي موسسه دارالنشر اسلام وارد بازار نشر مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با پرداختن به موضوع ارث در اسلام و به ويژه در فقه جعفري، به مقايسه آن با ديگر مذاهب اسلامي چون حنفي، شافعي، مالكي و حنبلي مي‌پردازد.

محمدباقر واصف، مدير مؤسسه دارالنشر اسلام، درباره اين كتاب گفت: ارث موضوعي است كه احكام فقهي گسترده‌اي را به خود اختصاص داده است كه اين احكام در مذاهب مختلف اسلامي الزاما يكسان نيستند.

وي افزود: در احكام مربوط به ارث حساسيت‌هاي ويژه‌اي چون تعرض نكردن به مال يتيم و مواردي نظير تقسيم اموال متناسب با نسبت وارثان با شخص مرحوم و جنسيت آن‌ها وجود دارد كه اين موضوع سبب ايجاد نياز به فرمول‌هاي محاسباتي دقيق مي‌شود.

به گفته واصف، اين نوشتار با پرداختن به احكام فقهي شيعه و مسايل مربوط به آن و ارايه تمامي محاسبات رياضي مربوط به تقسيمات ارث، به بيان نقاط تفاوت و تشابه مذاهب اسلامي مي‌پردازد.

كتاب«ميراث و اشتراكات و افتراقات فقه جعفري با مذاهب ديگر» نوشته عليقلي رشيدي با شمارگان 1100 نسخه، 212 صفحه و بهاي 45000 ريال هفته آينده وارد بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط