دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۸
ماکس فریش به خانه‌هنرمندان می‌آید

در ادامه نشست‌های مجله بخارا، روز سه شنبه، زندگی و آثار ماکس فریش نویسنده‌ی سوییسی با حضور سفیر سوییس، علی اصغر حداد و حمید سمندریان در خانه هنرمندان ایران نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شب ماکس فریش»، روز سه شنبه 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این جلسه که سی و ششمین نشست از سلسله نشست‌های مجله بخارا است، علی‌اصغر حداد مترجم برخی آثار ماکس فریش، در مورد رمان‌های این نویسنده، شیرین بزرگمهر در مورد نمایشنامه‌های ماکس فریش و حمید سمندریان نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و مترجم، در رابطه با نمایش «آندروا» به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین فیلیپ ولتی سفیر کشور سوییس در این نشست در مورد ویژگی‌های نویسندگی ماکس فریش سخنانی ایراد خواهد کرد که سخنان او به طور همزمان توسط مهشید میر‌معزی، برای حاضرین به فارسی ترجمه می‌شود.

در پایان این نشست نیز فیلم مستندی در مورد این نویسنده سوییسی به نمایش در می‌آید.

ماکس فریش، نویسنده سوییسی متولد سال 1911 میلادی است که در هشتاد سال عمر خود، آثاری چون «اشتیلر»، «دیوار بزرگ چین»، «آتش افروزان» و «بیوگرافی یک بازی» را خلق کرده است.

«زندگی برتولت برشت» نیز از دیگر آثار مطرح این نویسنده است. وی در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم با برتولت برشت دوستی و همکاری نزدیک داشت.

اخیرا ترجمه فارسی جدیدی نیز از رمان «اشتیلر» توسط علی اصغر حداد به بازار کتاب عرضه شده است.حمید سمندریان نیز پیشتر ضمن اجرای صحنه‌ای نمایش «آندورا» ترجمه‌ای از نمایشنامه عرضه کرده بود.

مجله بخارا پیشتر نشست‌های برای نویسنده‌گان آلمانی زبانی همچون گونتراس، پتر هانتکه و فرانس سوبل برگزار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها