چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۲
واعظي: جهت دادن به مطالعه از كتاب خواندن مهم‌تر است

دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در افتتاحيه نخستين دوره آموزشي كتابداران سراسر كشور در قم، با اشاره به آمارهاي منتشر شده درباره سرانه مطالعه، ارتقاي سطح مطالعه و ايجاد احساس نياز نزد مردم براي روي آوردن به مطالعه را وظيفه‌اي مهم براي كتابداران برشمرد و تصريح كرد جهت دادن به مطالعه، حتي از نفس كتابخوان كردن افراد جامعه نيز مهم‌تر است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، منصور واعظي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه، هفتم اسفندماه) در افتتاحيه نخستين دوره آموزشي كتابداران سراسر كشور در قم گفت: آمار بيان شده 18دقيقه در روز براي هر ايراني، از تمام آمارهاي قبلي كامل‌تر است.

وي با بيان اين‌كه در اين آمار، مطالعه نشريات و محيط وب در نظر گرفته نشده است، افزود: اين آمار دربردارنده مطالعه‌هاي درسي، كاري و همچنين قرائت قرآن و ادعيه نيز نيست.

واعظي، اين آمار را نسبت به بسياري از كشورها مطلوب دانست و گفت: البته با درنظر گرفتن اين‌كه انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي است و با توجه به پيشينه فرهنگي كشور، اين آمار بايد بيش از اين‌ها افزايش يابد.

وي در قسمت ديگري از سخنان خود كه با عنوان چشم‌انداز نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در ايران 1404 ايراد مي‌شد، با اشاره به تصويب سند چشم‌انداز نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در هيات امناي اين نهاد خاطرنشان كرد: بر اساس اين سند، ايران در افق 1404 بايد از جهت سرانه فضاي كتابخانه‌اي، عضو، منابع و امانت كتابخانه‌اي جايگاه اول منطقه را دارا باشد و در زمره 15 كشور برتر جهان جاي گيرد.

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در عين حال اظهار داشت: وضعيت كشور ما در حال حاضر هم در منطقه بحراني نيست؛ چرا كه فرهنگ كتابخواني در كشورهاي عربي و آسيايي چندان گسترش نيافته و تنها كشورهاي مشترك‌المنافع، تركيه و مصر وضعيت مطلوب‌تري نسبت به ما دارند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها