جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۳
«13 گنج» هاريسون جایزه کتاب کودکان گرفت

نخستین اثر «میشل هاریسون» نویسنده 29 ساله انگلیسی پس از رقابتی تنگاتنگ با 7 نویسنده دیگر موفق شد جایزه 5 هزار پندي کتاب کودکان واترستون را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از «بی.بی.سی»، "13 گنج" درباره دختری نوجوان است که می‌تواند پری‌ها و فرشته‌ها را ببیند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند.
 
بخش‌های ابتدایی کتاب در سال 2002 یعنی زمانی که هاریسون در دانشگاه استفورد بود نوشته شده است. به نظر می‌رسد این کتاب بتواند در میان نویسندگانی که نخستین اثر خود را ارائه می‌دهند، در جایگاه برتر سال 2009 قرار گیرد. 

كتاب ميشل هاريسون تاکنون به کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، یونان، ایتالیا، روسیه، صربستان و اسپانیا راه یافته و موفق شده با کتاب‌های موفقی مانند تاریخ اسپایدرویک و داستان‌های پریان برادران گریم رقابتی جدی داشته باشد.

میشل هاریسون، هم‌اکنون به عنوان کمک‌ویراستار در بخش نشر کودکان مشغول فعالیت است و علاقه فراوانی به تصویرگری کتاب کودک دارد. وی برای کسب این جایزه با رقبای قدري چون «الن کالدوت» با کتاب «چگونه کریستی جنکیز فیل را دزدید؟»، «وانسا کرتیس» با کتاب «ملکه سبز پاکیزگی» و «استیو فیزی» با کتاب «مشقت» به رقابت پرداخت. 

«جن‌ها، کوتوله‌هاي ابدی‌اند» اثر «سسی جنکینسون»، «بانویی در برج» نوشته «ماری لوئیز جنسون»، «هیولای نقشه‌کش» کتاب «راب استیونسن» و «اعداد» نوشته «راشل وارد» نیز از دیگر کتاب‌هایی بودند که هاریسون برای کسب جایزه 5 هزار پوندی‌اش با آن‌ها دست و پنجه نرم کرد. 

کارولین هورن دبیر اخبار مربوط به کودکان یکی از موسسات نشر، هاریسون را استعدادی بزرگ می‌داند که باید منتظر کتاب‌های موفق دیگري از او باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها