چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
سابقه، دانش، بينش انقلابي و حكمت اسلامی؛ معیارهای داوری آثار بودند

دبير سومين جشنواره بين المللي شعر فجر، سابقه، دانش، بينش انقلابي و جهاني و حكمت اسلامي را از جمله معيارهاي اصلي اين جشنواره براي انتخاب آثار برتر دانست. به گفته علي معلم دامغانی، استادان و داوران این جشنواره، تفریح‌گونگی را از شعر جوانان می‌زدایند و نسل آینده شعر را، اصلاح می‌کنند./

علي معلم دامغانی در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا)، با تاكيد بر اين معيارها گفت: اين معيارها در كنار معيار «سهم آموزش شاعران بر نسل‌های بعد» مطرح می‌شود.

معلم دامغاني تصريح كرد: تلاش جشنواره شعر فجر در راستای عدالت‌محوری و حق‌گذاري تام و تمام به همه شاعران، البته به اندازه دريافت‌های ممکن خود ماست.

به گفته وي، جشنواره شعر فجر مسووليتي بر دوش دارد كه بايد از آن سربلند بيرون آيد.

دبير سومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر هدف از برگزاري این جشواره را پیشرفت نسل آینده شعر فارسی عنوان كرد و گفت: استادانی که به عنوان داوران این جشنواره برگزیده شده‌اند،  تفریح‌گونگي را از شعر جوانان می‌زدایند.

به گفته معلم دامغانی، انتخاب پیش‌کسوتانی که سمت استادی در شعر فارسی دارند به عنوان داوران جشنواره و دخیل کردن آثار شاعران جوان به عنوان آثار شرکت داده شده در جشنواره شعر فجر، در همین راستا صورت گرفته است.

اين شاعر، شعر را سرآغاز فلسفه و تمام دانسته‌های انسان دانست.

مراسم پاياني سومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر 10 اسفند در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط