سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰
نقد رمان «خاله‌بازي» در زنجان

چهل و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های نقد گروه ادبیات عصر کتاب اداره كل كتابخانه‌های زنجان، به بررسی رمان «خاله‌بازی» نوشته‌ بلقیس سلیمانی اختصاص دارد._

«مهدي جليل‌خاني»، سرگروه ادبيات عصر كتاب اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: موضوع رمان خاله‌بازی، عقیم بودن جسمی و فرهنگی زنان است. فضای رمان دوگانه است و بخشی از اتفاق‌هاي آن در تهران و بخش‌هایی نیز در روستاهای اطراف کرمان می‌گذرد. 

وي  این رمان 240 صفحه‌ای را ادامه‌ای بر رمان «بازی آخر بانو» می‌داند که این‌بار به گروه‌های سیاسی پس از انقلاب پرداخته است. «بازی آخر بانو» نیز وقایع سیاسی سال‌های آغازین انقلاب را دستمایه قرار داده بود. 

بلقیس سلیمانی در دو سال اخیر دو رمان و یك مجموعه داستان منتشر كرده و در این مدت کوتاه، خوانندگان فراوانی را به آثار خود جلب کرده است تا جایی كه آثارش در ردیف آثار پُرفروش ایرانی قرار دارند. 

سليماني،  كتاب‌هایی چون «بازى عروس و داماد»، «بازى آخر بانو»، «همنوا با مرغ سحر» درباره‌ زندگى و آثار على‌اکبر دهخدا، «هنر و زیبایى از دیدگاه افلاطون»، «بررسى وضعیت کمى و کیفى ادبیات داستانى در دهه‌ هفتاد» و «تفنگ و ترازو» (در نقد و بررسى ادبیات دفاع مقدس) را در كارنامه خود دارد. 

نشست نقد و بررسي اين كتاب، چهارشنبه، سي‌ام بهمن ساعت 16 با حضور منتقدان ادبي و علاقه‌مندان به ادبيات داستاني معاصر در 
سالن اجتماعات انجمن فرهنگی اجتماعی زنان شهر زنجان برگزار مي‌شود.

رمان خاله‌بازی، سال 1387 با قیمت 35 هزار ريال توسط انتشارات ققنوس عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها