یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
اولین کتاب درسی اسلام  وارد مدارس آلمان شد

مدارس ابتدایی دو استان مسلمان‌نشین کشور آلمان براي فهم بهتر دانش‌آموزان از اسلام و ارتباط بیشتر جوامع مسلمان با جامعه آلمان، کتابي درباره اسلام را به متون درسی خود اضافه کردند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ایسلام آنلاین، «گول سولگون کاپس» معلم و یکی از نویسندگان اين  کتاب در گفت‌وگو با شبكه «دویچه وله آلمان» با اشاره به این موضوع گفت: مهم است که کودکان، هسته اصلی پیام ایمانی سایر ادیان را هم بدانند.

این کتاب که «کتاب من درباره اسلام» نام دارد، برای استفاده در مدارس ابتدایی دو استان «باواریا» و «نورث راین وستفالیا» تهیه شده که جامعه مسلمانان آن پر جمعیت است. 

«سولوگان کاپس» در این باره گفت: محور اصلی کتاب، تقویت هویت کودکان مسلمان در کشوری است که اکثریت آن را مسیحیان تشكيل مي‌دهند.

دولت آلمان سال گذشته با هدف ادغام مسلمانان در جامعه آلمان، تدریس اسلام در مدارس دولتی این کشور را پذیرفت .در حالی که مدارس آلمان از قبل دوره های درسی برای آشنایی با مسیحیت، یهودیت و پروتستانتیسم را داشتند ولی دوره های آشنایی با اسلام برای مسلمانان که جمعیت قابل توجهی حدود 4/3 میلیون نفر هستند، وجود نداشت.

نویسندگان «کتاب من درباره اسلام» می‌گویند این کتاب برای کودکان مسلمانی تهیه شده که از جوامع نژادی مختلف به این کشور می‌آیند و تنوع مسلمانان را برجسته می‌کنند. 

«لوبیگ فوهل» یکي از نویسندگان این کتاب می‌گوید: درصدديم از طریق این کتاب، برداشت‌هاي نادرست از اسلام را كاهش و نشان دهیم مسلمانان و غیر مسلمانان می‌توانند در کنار هم به طور مسالمت‌آمیز زندگی کنند. 

البته نویسندگان کتاب مدعی‌اند به خاطر جمعیت بیشتر اهل سنت، این کتاب بیشتر با عقاید آنها منطبق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها