شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵
«نسل نوخاسته» آیت‌الله بهشتی منتشر شد

ویرایش سوم کتاب «نسل نوخاسته» به قلم آیت‌الله احمد بهشتی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب درباره مسایل قشر جوان با بررسي جنبه‌هاي گوناگون آن و همچنين از مجموعه کتاب‌هایی است که دوران رژیم ستم شاهی براي هشدار دادن به خانواده‌های مسلمان و متدین به رشته نگارش در آمد.

اين اثر بعد از 27 سال که به صورت مقالاتی درباره جوانان، نسل نوخواسته انقلاب نگاشته شد، منتشر شده است.

در قسمتي از اين كتاب آمده است: «انسان، گنجی از خرد و عواطف است. دنیایی است برتر و جهانی بزرگ در جهانی کوچک است. خیانت است که تنها ظاهر جسمانی او را بنگریم و از آن همه استعدادهای عقلی و عاطفی و سرانجام از روان غفلت کنیم و بر روی آن شعله پر فروغ انسانی خاکستر سرد بپاشیم.» 

بر اساس مقدمه كتاب، «ممکن است بسیاری از شواهدی که با استفاده از کتاب‌ها و جراید و مجلات قبل از انقلاب در این کتاب آمده، با شرایط امروز جامعه انقلابی و به پا خاسته ما، به ویژه نسل انقلاب، موافق نباشد، ولی از یک طرف مطالعه و ملاحظه آنها برای کسانی که در آن ایام و در آن سال‌ها، درسن و سالی نبوده‌اند که بتوانند شناخت روشنی از آن وضعیت نابه‌هنجار داشته باشند، بسیار مفید است، چرا که تا انسان از محیط تربیتی و شرایط بد آن روز، آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند قدرشناس واقعی نعمت موجود باشد و در پیشبرد و تکمیل آن، کوشا و پویا باشد.»

فصل اول کتاب «تربیت نسل نوخاسته در اندیشه والای علوی» نام دارد و بحث «سلامت بدن، روح، فکر، عقیده سالم و سلامت اخلاق» را دربر مي‌گيرد.

فصل دوم اين كتاب نيز با عنوان «تربيت اخلاقي و مبانی دینی» به بررسي تربیت اخلاقی و دینی، پرورش اخلاق در پرتو مذهب می‌پردازد.
همچنین مباحث «نیایش در قرن بیستم، سیمای غرب، طرز تفکر پدران و مادران، اسلام و مسئله تربیت، پرورش و آموزش جنسی و یک برنامه هفت مرحله‌ای از سن سه سالگی تا هفت سالگی» نیز در این کتاب بررسی مي‌شود.

قرآن کریم، نهج‌البلاغه، دیوان منسوب به امام علی(ع)، اندیشه‌های اسلامی، نهج الفساحه، روانشناسی کودک، مکتب تشیع، مکارم الاخلاق، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، نیایش و بحارالانوار برخي از منابع تاليف این کتاب‌اند. 

چاپ سوم کتاب «نسل نوخاسته» در شمارگان 1500 نسخه، 236 صفحه و بهای 38000ریال از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها