شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
تاريخ انبياء، از آدم (ع) تا خاتم (ص) در يك كتاب

چاپ اول كتاب «تاريخ انبياء،از آدم خليفة‌الله(ع) تا خاتم رسول‌الله(ص)» تأليف سيدمرتضي موسوي از سوي انتشارات پرتو خورشيد منتشر و روانه بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر بيانگر چگونگي آفرينش بشر و شرح حال زندگي انبياست كه خود عاشقانه سوختند تا راه درست زيستن و درست پيمودن را بر ما نمايان سازند.

در بخشي از مقدمه كتاب آمده است: «در پس زندگي هر يك از اين بزرگان، رازي بسيار بزرگ و ارزشمند نهفته است. شكست‌ها، پيروزي‌ها، عذاب‌ها، ناكامي‌ها، استقامت‌ها، سعادت‌ها و همه و همه عبرتي است كه اگر لحظه‌اي با دقت و تفكر در آن بيانديشيم، حقايقي را جويا خواهيم شد كه سعادت ابدي در وجود ما نقش بسته و ما را به سر حد كمال مي‌رساند.»
 
اين كتاب كه با اقتباس از قرآن كريم و چندين كتاب ديگر تهيه شده است، مي‌كوشد تاريخ انبياء را از حضرت آدم(ع) تا حضرت محمد مصطفي(ص) بر اساس آيات و قصه‌هاي قرآني بيان كند؛ زندگاني پيامبراني همچون فرزندان آدم(ع)، شيث(ع)، ادريس‌نبي(ع)، نوح(ع)، ابراهيم(ع)، همسران ابراهيم‌خليل(ع)، اسماعيل(ع)، اسحاق(ع)، يعقوب(ع)، يوسف(ع)، شعيب(ع)، موسي(ع)، داود(ع)، سليمان(ع)، يونس(ع)، ذكريا(ع)، يحيي(ع)، عيسي(ع) و حضرت رسول اكرم(ص) در اين اثر، مورد بررسي قرار گرفته‌اند.
 
در اين كتاب علاوه بر سرگذشت زندگاني انبياء، مطالبي به‌صورت «نكته» درباره بعضي از آنان درج و به بعضي از احوالات يا موارد مهم زندگاني آنها اشاره شده است. 

اين اثر كه به صورت كلي‌نويسي است، به نسب هر يك از انبياء نيز پرداخته و آنها را درج كرده است و پژوهشگراني كه به مطالعه نسب انبياء علاقه دارند، مي‌توانند مطالب موردنظرشان را از اين كتاب استخراج كنند. 

پايان‌‌بخش كتاب، علاوه بر كتاب‌نامه، شامل عكس‌هاي رنگي از كعبه، مدينه منوره، كشتي و طوفان حضرت نوع(ع)، داستان ابراهيم(ع) و ذبح اسماعيل(ع)، داستان حضرت موسي(ع) و شكافته شدن رود نيل و ... است. 

چاپ اول كتاب «تاريخ انبياء، از آدم خليفة‌الله(ع) تا خاتم رسول‌الله(ص)» در شمارگان 2000 نسخه، 432 صفحه و بهاي 60000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط