پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۵
برگزيدگان دهمين همايش كتاب سال حوزه معرفي شدند

برگزيدگان دهمين همايش كتاب سال حوزه طي مراسمي با حضور طلاب و فضلاي حوزه علميه قم پيش از ظهر پنجشنبه(24 بهمن ماه) در مدرسه عالي دارالشفاء قم معرفي شدند. در ميان 70 پايان‌نامه سطح چهار حوزه كه به دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه ارسال شده بودند نيز هشت پايان‌نامه به عنوان آثار شايسته تقدير، معرفي شدند. جوايز برگزيدگان اين همايش، از سوي موسسه خانه كتاب تامين شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم كه صبح امروز (پنج‌شنبه) در قم برگزار شد، در ميان كتاب‌هاي رسيده به دبيرخانه همايش، در گروه فقه، حقوق و اصول، محمود حكمت‌نيا، نويسنده كتاب مباني مالكيت فكري،‌ سيدابوالقاسم نقيبي، مولف كتاب خسارت معنوي در حقوق اسلام، ايران و نظام‌هاي حقوقي معاصر و حسنعلي علي‌اكبريان، نويسنده كتاب معيارهاي بازشناسي احكام ثابت و متغير در روايات، به عنوان صاحبان آثار برگزيده و سيد حسين شمس ابرده و سيد ضياء عدنان الخباز به طور مشترك به خاطر تاليف كتاب مشكاه الاصول به عنوان اثر شايسته تقدير، معرفي شدند.

در گروه اخلاق و عرفان نيز علي فضلي نويسنده كتاب هستي‌شناسي عرفاني و حسين روحي‌نژاد نويسنده كتاب مواجيد عرفاني و فتح‌الله نجارزادگان نويسنده كتاب رهيافتي بر اخلاق و تربيت اسلامي، به عنوان صاحبان آثار برگزيده و محمد فنايي اشكوري نويسنده كتاب نيايش عارفان (شرح حكمت و معنويت شيعي در دعاي كميل) به عنوان صاحب اثر شايسته تقدير، هداياي خود را دريافت كردند.

همچنين در گروه علوم قرآني، سيد رضا مودب نويسنده كتاب مباني تفسير قرآن و علي نصيري نويسنده كتاب رابطه متقابل كتاب و سنت به عنوان برگزيدگان و محمدعلي رضايي اصفهاني نويسنده كتاب منطق ترجمه قرآن، به عنوان دارنده اثر شايسته تشويق، تقدير شدند.
در گروه تاريخ و سيره نيز علي‌اكبر احمدپور نويسنده كتاب امام علي(ع) و همگرايي اسلامي در عصر خلافت به عنوان صاحب عنوان برگزيده و مصطفي صادقي نويسنده كتاب كاشان در مسير تشيع به عنوان نويسنده اثر شايسته تشويق، معرفي شدند.

در گروه دانش سياسي، غلامرضا بهروزلك نويسنده كتاب جهاني شدن و اسلام سياسي در ايران و سيدمحمد علي حسيني‌زاده نويسنده كتاب اسلام سياسي در ايران، صاحبان آثار برگزيده اعلام شدند.

در گروه علوم اجتماعي، بهروز رفيعي به خاطر كتاب سير آراي تربيتي در تمدن اسلامي به عنوان اثر برگزيده، در گروه ترجمه سيد اخلاق‌حسين پكهنازي به خاطر كتاب اسلام كي عقائد (ج1 تا 3)‌ به زبان اردو به عنوان اثر برگزيده، در گروه تصحيح و تحقيق، مركز احياي آثار اسلامي به خاطر انتشار موسوعه العلامه البلاغي (ج صفر تا 8) به عنوان اثر برگزيده و در گروه اقتصاد نيز احمد علي يوسفي به خاطر كتاب نظام اقتصاد علوي (مباني، اهداف و اصول راهبردي) به عنوان اثر برگزيده، مورد تقدير قرار گرفتند.

در ميان 70 پايان‌نامه سطح چهار حوزه كه به دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه ارسال شده بودند نيز هشت پايان‌نامه به عنوان آثار شايسته تقدير، معرفي شدند كه اسامي و نويسندگان آنها از اين قرارند: بررسي تاريخي تعامل فكري و سياسي اماميه با فرقه‌هاي معتزله، حنابله و اشاعره در عصر آل بويه در بغداد اثر محمدرضا باراني، احتمال معرفت‌شناختي اثر مجتبي مصباح، پيوند دوسويه علم كلام و اصول فقه اثر مهدي نجيبي، بررسي و تحليل آيات جامعه‌شناختي عصر جاهليت اثر محمدابراهيم ايزدخواه، قرآن و فرهنگ زمانه اثر حيدرعلي رستمي، ماهيت حق اثر سيد محمود نبويان، الجمع العرفي و انقلاب النسبه اثر لطف‌الله اشراقي و سير تطور كلام شيعي از عصر غيبت تا خواجه نصيرالدين طوسي اثر محمدصفر جبرئيلي.

همچنين انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و انتشارات بوستان كتاب نيز عنوان ناشران برگزيده اين همايش را به خود اختصاص دادند. 

در اين مراسم از آيت‌الله سبحاني به عنوان خادم بخش كتاب كتاب‌شناسي، سيد احمد حسيني اشكوري به عنوان خادم بخش نسخه‌شناسي و ابوالفضل عرب‌زاده به عنوان خادم بخش كتابداري تقدير شد.

همچنين در بخش نشر الكرونيكي كتاب از مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، در بخش كتابخانه‌هاي عمومي از كتابخانه آيت‌الله مرعشي نجفي، در بخش كتابخانه‌هاي تخصصي از كتابخانه‌هاي تخصصي آيت‌الله سيستاني در قم و در بخش نشريات تخصصي نقد كتاب از نشريه آينه پژوهش وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تجليل به عمل آمد.
بر اساس اين گزارش، جوايز برگزيدگان اين همايش از سوي موسسه خانه كتاب تامين شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها