چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲
كامران پارسي نژاد با «دوست خدا» آمد

مجموعه داستان «دوست خدا» اثر كامران پارسي نژاد، براي گروه سني نوجوانان به همت موسسه انتشارات تكا (توسعه كتاب ايران) روانه بازار چاپ و نشر كتاب شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در این داستان به زندگی و رفتار دو شخصیت مهم علمی، -امام محمد غزالی و سید رضی- پرداخته شده و در فضای کاملا داستانی زندگی، اندیشه و باورهای این افراد نگاشته شده است: 

«خورشيد خسته سرخ گون خود را در امتداد افق گسترده بود. پيرمرد، شوخكن بر تن رو در روي بيابان خشكيده و تفتيده ايستاده بود. موي سفيد و بلندش با وزش باد تكان مي خورد. دستهايش را تا آنجا كه مي توانست، به سوي آسمان بلند كرد و فرياد كشيد: «اي خدا»! 

فرياد پيرمرد در گوش پسر پيچيد. نگاه مبهوتش را به نقطه اي دوخت كه پيرمرد مي نگريست؛ چيزي نفهميد. كمي جلوتر رفت. كارواني بزرگ به سوي شهر مي آمد. پيرمرد را فراموش كرد و با اشتياق نظاره گر كاروان شد.» 

كامران پارسي نژاد شيرازي، در سال 1342 در تهران متولد شد. وي موفق به دريافت مدرك كارشناسي ادبيات انگليسي ادبيات و زبان انگليسي از دانشگاه علامه طباطبايي شد و پس از تحصيل، كار حرفه اي را در زمينه نقد ادبي، داستان نويسي و مقاله نويسی آغاز كرد. اولين مقاله او در مجله ادبيات داستاني به سردبيري يعقوب آژند و راضيه تجار منتشر شد. 

«يك كاروان صد منزل» اولين داستان پارسي نژاد در حوزه نوجوان است كه توسط دفتر نشر فرهنگ و اسلامي منشر شد. روزنامه نگاري، همكاري با صدا و سيما، وزارت ارشاد و سيما فيلم از جمله فعاليت هاي پارسي نژاد شيرازي بوده است. 

وي برگزيده جشنواره كتاب سال دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و جشنوراه نقد وزارت ارشاد است. آثار او عبارتند از: «يك كاروان صد منزل»، «فرصتي براي شيخ»، «روياي شريف»، «خورشيد در آتش»، «شهيد مدرس»، «طرح و ساختار داستان»، «نقد و بررسي آثار جمالزاده»، «جنگي داشتم»،‌ «داستاني داشتم»، «داستان معاصر»، «داستان نويس معاصر» و «خورشيد مي ماند». 

مجموعه داستان «دوست خدا» در 2 بخش «دوست خدا» و «آخرين منزل» با شمارگان سه هزار نسخه و قيمت سي و هشت هزار ريال در 316 صفحه به همت موسسه انتشارات تكا و با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط