سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱
«امام‌حسين(ع) و محرم» دوباره مي‌آيند

كتاب «امام‌حسين(ع) و محرم» نوشته سيدبهرام حسيني از سوي انتشارات پرتو خورشيد تجديد چاپ و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر، حاصل چند سخنراني مولف بنا بر دعوت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران(مركز فارس) ارائه شده و به صورت كتابي در اختيار خوانندگان قرار گرفته است. 

كتاب حاضر در دو بخش به روايت ولادت تا زمان شهادت امام‌حسين(ع) مي‌پردازد. 

مولف در بخش اول كتاب، داستان ولادت آن حضرت و حكايت فطرس ملك را بازگو مي‌كند و سپس به هفت سال حضور امام(ع)  نزد پيامبر(ص) و مهرباني‌هاي حضرت با ايشان اشاره مي‌كند. 

سفارش رسول خدا(ص) نسبت به حسنين(ع) در هنگام رحلت، شجاعت، رشادت و جانبازي امام حسين(ع) در جنگ صفين و نهروان، پيروي از امام حسن(ع) و دوران امامت آن بزرگوار، عنوان ساير مباحث اين بخش را تشكيل مي‌دهند.

در بخش دوم كتاب، موضوعاتي با عنوان‌هاي موضع‌گيري اباعبدالله‌الحسين(ع) در دوران خلافت معاويه، غربت امام(ع) در عصر يزيد، كوفيان و دعوت آنان از امام، چگونگي رخداد قيام و نهضت امام حسين(ع)، شهادت‌ هاني بن عروه، شهادت مسلم بن عقيل، شهادت دو طفلان مسلم و خطبه امام حسين(ع) قبل از خروج از مكه آورده شده است.

اصل و نسب حضرت ابوالفضل(ع)، ميلاديه آن حضرت، وفاداري او و جوانمردي‌اش، شهادت و مقام آن بزرگوار در روز قيامت، مباحث ديگر اين بخش را تشكيل مي‌دهند. 

از منابع مورد استفاده مولف در تدوين اين اثر، مي‌توان قرآن، اصول كافي، اعيان‌الشيعه، ارشاد، بحارالانوار، تحف‌العقول، تهذيب‌الاحكام، سنن ترمذي، كامل‌الزيارات، اللهوف، منتهي‌الآمال، مقتل خوارزمي و نفس‌المهموم را نام برد. 

چاپ دوم كتاب «امام حسين(ع) و محرم» در شمارگان 1200 نسخه، 144 صفحه و بهاي 15000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط