یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۶
شرط‌های نويسنده «كافه پيانو» برای نشر چشمه

فرهاد جعفری نويسنده رمان «كافه پيانو» از پايان نگارش رمان جديد خود با نام «قطار چهار و بيست دقيقه» خبر داد و گفت كه برای انتشار آن توسط نشر چشمه، شرط‌هایی دارد. اين در حالي است كه يكي از مسئولان "چشمه"، وجود شرط از سوي نويسنده را رد كرده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جعفري گفته است كه براي انتشار رمان بعدي خود از سوي نشر چشمه، بايد در تمام كتاب‌هايي كه قرار است چاپ شود، شماره سريال درج شود تا تعدادهاي كتاب‌هاي منتشر و فروخته شده، به دقت مشخص شود.
 
به گفته جعفري، اين يكي از شرط‌هاي او براي نشر رمان «قطار چهار و بيست دقيقه» است و هنوز به طور قطعي در این‌باره توافق حاصل نشده است.

جعفري، نگارش اين رمان را دو ماه پس از نشر كتاب «كافه پيانو» آغاز كرد و هم‌اكنون آن را به پايان رسانده است.

رمان جديد جعفري به نوعی ادامه رمان «كافه پيانو» محسوب می‌شود و داستان آن با شخصيت‌هاي محوري رمان «كافه ‏پيانو» و تعدادي از شخصيت‌هاي جديد، در فضای یک قطار ادامه مي‌يابد. ‏

در همين حال و با وجود آن‌که جعفری از پايان رمان جديد خود خبر مي‌دهد، "بهرنگ كيایيان" از مسئولان نشر چشمه به خبرنگار "ايبنا" می‌گويد: اين كتاب هنوز در اختيار اين نشر قرار نگرفته و شرطي نيز برای انتشار آن از سوی نویسنده مطرح نشده است. 

به گفته  كيایيان، «نشر چشمه نسبت به انتشار اين رمان بي تمايل نيست» اما درباره جزیيات نشر این کتاب هنوز توافقی حاصل نشده است.
 
رمان «كافه پيانو» اخيرا به چاپ پانزدهم رسيده است. 

اين نخستين كار بلند جعفري محسوب مي‌شود كه با وجود انتقاد برخي كارشناساني ادبي، با استقبال از سوي مخاطبان روبرو شد. این رمان از نامزدهای جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط