شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۱
حذف جهان کتاب از «واشنگتن پست»

روزنامه واشنگتن پست، بخش ویژه بررسی کتاب خود را که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود، حذف می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، این بخش از روزنامه که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود، حذف و در بخش‌های دیگر این روزنامه ادغام خواهد شد. 

آخرین شماره بخش «جهان کتاب» که به بررسی کتاب و موضوعات مرتبط به آن می‌پرداخت،27 بهمن ماه (15 فوریه) منتشر خواهد شد، اما نسخه اینترنتی این بخش همچنان به کار خود ادامه مي دهد.
بخش «جهان کتاب» روزنامه واشنگتن پست، یکی از پرطرفدارترین بخش‌های نسخه کاغذی واشنگتن پست محسوب می‌شود که رقابت تنگاتنگی با بخش کتاب دو روزنامه نیویورک تایمز و سان فرانسیسکو کرونیکل دارد. ظاهرا کاهش قابل توجه درآمد آگهی‌های این بخش  ادامه انتشار آن را برای واشنگتن پست غير ممكن كرده است.

بحران اقتصادی آمریکا که صنعت چاپ و نشر را هم تحت‌تاثیر خود قرار داده است، باعث شده ناشران به جای این که کتاب‌های خود را از طریق آگهی روزنامه‌ها تبلیغ کنند، به سوي قرارداد بستن با فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب که تضمین درآمدی بیشتری دارند، بروند و ظاهرا این موضوع موجب شده انتشار صفحه‌ مجزاي معرفی کتاب برای روزنامه واشنگتن مقرون به صرفه نباشد.

«ماری آرانا» که مدت یک دهه در بخش «جهان کتاب» روزنامه واشنگتن پست مشغول به کار بوده است، می‌گوید: این موضوع برای بسیاری از خوانندگان روزنامه باعث ناراحتی زیادی خواهد شد. امیدوارم در صفحاتی که بخش «جهان کتاب» در نسخه کاغذی با آنها ادغام خواهد شد، پوشش، توجه و تاکید کافی وجود داشته باشد تا خوانندگان ويژه آن قانع شوند. 

قرار است بخش کتاب واشنگتن پست که روزهای یکشنبه منتشر می‌شد، بین بخش‌های «چشم انداز»، «دیدگاه»، «یادداشت» و «سبک نگارش و هنر» تقسیم شود. 

اكنون بخش «مرورکتاب» روزنامه نیویورک تایمز که با 17 کارمند روزهای یکشنبه هر هفته بین 24 تا 28 صفحه منتشر می‌شود، بزرگترین بخش کتاب در روزنامه‌های آمریکایی است. این بخش علاوه بر این که روزهای یکشنبه در قالب روزنامه توزیع می‌شود، در 23500 نسخه به دست کسانی که اشتراک آن را دارند نیز می‌رسد. 4200 نسخه از بخش کتاب نیویورک تایمز نیز ميان ناشران سراسر آمریکا توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها