شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۹
اقتباس خوب سینمایی، مستلزم ادبیات داستانی قدرتمند است

محمد مهدی عسگرپور مدير عامل خانه سينما در حاشيه افتتاحيه جشنواره فيلم فجر، از اهميت تقويت كتاب‌هاي سينمايي توسط اصناف سينما سخن گفت. وی رويكرد ضعيف سينمای ايران به اقتباس را ناشی از ضعف ادبيات داستانی دانست.

عسگرپور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) افزود: در حوزه كتاب‌هايي كه در حوزه سينما منتشر مي‌شوند، نياز به فاصله‌گذاري داريم و مكث، تا با تفكر درست اين حوزه را تقويت كنيم.

وي ادامه داد: فكر مترقی برگزاري جشن كتاب سال سينماي ايران به دوره مديريت قبلي خانه سينما باز مي‌گردد و ما هم تلاش داريم تا دوره دوم این جشن بزرگ را به شكل مناسب و با برطرف ساختن اشکالات وارد به دوره نخست، پيگيري كنيم.

كارگردان فيلم «اشك سرما» افزود: در دوره قبل برخي كتاب‌ها كه برگزيده اين جشن بودند، نشان خانه سينما را بر جلد خود زده بودند كه ما هم در صورتي كه  اين عمل كمكي به آنها كند، از آن استقبال مي‌كنيم.

مدير عامل خانه سينما در ادامه با بيان اينكه با توجه به سابقه فرهنگي كشور، وضعيت اقتباس مطلوب نيست، گفت: ما در حوزه اقتباس، كليشه‌اي فكر مي‌كنيم و تنها استفاده از ادبيات كهن را اقتباس مي‌دانيم و اين تفكر اشتباهي است.

وي در پايان گفت: ما منابع قدرتمندی در حوزه ادبیات داستانی برای اقتباس در دست نداريم. البته نوعي تنبلي عمومي هم در حوزه فرهنگ و در همه زمينه‌هاي هنر به چشم می‌خورد؛ گویا دچار رخوت فصلي هستيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط