چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
نويسندگان از تكرار مكررات پرهيز كنند

آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني با اشاره به لزوم رعايت جنبه‌هاي اخلاقي و اعتقادي در تأليف، اظهار داشت: نويسندگان نسبت به پاسخ‌گويي به شبهات و تببين معارف حقيقي دين اهتمام ورزند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از دفتر روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه، در ديدار مسوولان معاونت پژوهش حوزه و همايش كتاب سال حوزه با آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني، گزارشي از اهداف و دستاوردهاي اين همايش ارايه شد و ايشان رهنمودهايي را به نويسندگان و دست‌اندركاران حوزه كتاب ارائه كرد.

در اين ديدار آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني، با تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده در برگزاري همايش كتاب سال حوزه و با اشاره به اهميت آن، گفت: كتاب و نويسندگي در اسلام از اهميت بسياري برخوردار است و همواره مورد توجه و اهتمام عالمان دين قرار داشته است.

ايشان شناسايي و رفع نقاط ضعف كتاب‌ها را از جمله وظايف نويسندگان و دست‌اندركاران دانست و افزود: از آنجا كه برخي از مراسم در دراز مدت تأثيرات زيادي بر جا مي‌گذارند، لازم است در تأليف كتاب‌هاي حوزوي و استفاده از عبارات و الفاظ، دقت بسياري شود تا موجب برداشت‌هاي نادرست و موجب استفاده و استدلال مخالفان مكتب حق، واقع نشود.

آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني توجه بيشتر به رعايت كيفيت و اتقان علمي در تأليف كتاب را يادآور شد و اظهار كرد: نويسندگان بايد ضمن پرهيز از تكرار مكررات در موضوعات مورد نياز جامعه و با نظر به معنا، محققانه و عالمانه قلم زنند.

ايشان به نويسندگان و محققان توصيه كرد با استفاده بيشتر از آيات و روايات، جنبه‌هاي اخلاقي و اعتقادي را در آثار خود مورد توجه بيشتري قرار دهند و نسبت به پاسخ‌گويي به شبهات و تببين معارف حقيقي دين اهتمام ورزند.

ايشان همچنين به رعايت ضرورت فن نويسندگي به نويسندگان و دست‌اندركاران كتاب در حوزه توصيه كرد.

در اين ديدار معاون پژوهش حوزه، با ارائه گزارشي از اهداف و دستاوردهاي 10 ساله همايش كتاب سال حوزه، شناسايي، معرفي و تقدير از آثار علمي حوزويان براي ترغيب محققان و پژوهشگران و رشد كمي و كيفي آثار علمي در حوزه را از جمله موفقيت‌هاي اين همايش دانست. 

حجت الاسلام والمسلمين عماد، اظهار اميدواري كرد با حمايت مراجع عظام و علماي حوزه، دستاوردها و ثمرات همايش كتاب سال حوزه گسترش يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط