دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۳
دست‌نوشته منتشر نشده هانا آرنت به ایران رسید

«کارل مارکس و سنت اندیشه سیاسی غرب»، اثر هانا آرنت، با ترجمه عزت‌الله فولادوند، در ایران منتشر می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فولادوند این کتاب را بر اساس دست‌نوشته منتشر نشده‌ای از هانا آرنت، فیلسوف و نظریه‌پرداز آلمانی، تهیه، تصحیح و ترجمه کرده است. آرنت دست‌نوشته‌های این کتاب را در کتابخانه کنگره امریکا نوشته است.

این کتاب را نشر ماهی چاپ و منتشر می‌کند. به گفته ناشر، این دست‌نوشته‌ها تاکنون در هیچ کشوری به صورت کتاب مستقل منتشر نشده اند.

فولادوند در سال ۱۳۵۹، اثر «خشونت» و در سال ۱۳۶۱ کتاب «انقلاب» همین نویسنده آلمانی را به فارسی برگردانده و در ایران منتشر کرده است. ناشر هردوی این کتاب‌ها، نشر خوارزمی است.

این مترجم در سال ۱۳۱۴ خورشیدی در شهرستان اصفهان به دنيا آمد. او پس از گذراندن تحصيلات پایه، براي ادامه تحصيل عازم كشور آمريكا شد و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته فلسفه دانشگاه کلمبیا ادامه داد. ترجمه او از کتاب «فلسفه کانت» در دوره هشتم کتاب‌سال جمهوری اسلامی و ترجمه ديگر او از کتاب «آگاهی و جامعه» در دوره نهم این جایزه، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان «کتاب سال» برگزیده شده اند.

هانا آرنت، فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و تاریخ‌نگار آلمانی در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۴ در آلمان زاده شد و در ۴ دسامبر ۱۹۷۵ در شهر نیویورک درگذشت. او از شاگردان مارتین هایدگر (فیلسوف آلمانی) بوده است. 

این نظریه پرداز با انتشار نظریه‌های خود درباره فلسفه سیاست، ریشه‌های توتالیتاریسم و تاملاتی درباره فلسفه سیاسی نظریه‌پردازانی چون کانت،‌ در زمره روشنفکران مطرح قرن بیستم میلادی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها