یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۷
جشنواره شعر فجر، يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت ارشاد است

حمید قبادی مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاري جشنواره بين‌المللي شعر را كامل‌كننده ساير جشنواره‌هاي بين‌المللي فجر دانست و گفت: برپایی این جشنواره از مهم‌ترين برنامه‌هاي معاونت فرهنگی در دو سال اخير به شمار مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، قبادي در گفت‌وگو با ستاد خبري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر، با بيان اين مطلب گفت: هيچ برنامه‌اي در دوره‌ نخست كامل نيست. جشنواره شعر فجر نيز از اين مساله مستثني نيست، بر همين اساس بررسي و رفع نقاط ضعف، تقويت بخش‌هاي جنبي جشنواره، استفاده از نظرات كارشناسي و بهره‌بردن از تجربيات اهل شعر، در برگزاري موفق‌تر جشنواره موثر است.

وي خاطرنشان كرد: معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاري جشنواره شعر فجر حلقه ارتباطي ميان شاعران و مسوولان فرهنگي را فراهم مي‌كند و در صدد تقويت و حمايت از توان و استعداد شعر در كشور برمي‌آيد.

قبادي همچنين با تاكيد بر ضرورت توجه به شعرهاي انقلابي اين دوره از جشنواره و همزماني آن با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: معاونت فرهنگي علاوه بر برگزاري جشنواره‌ شعر فجر در طول سال نيز از شاعران پيشكسوت انقلاب و اشعار انقلابي به طور ويژه حمايت مي‌كند كه حمايت از انتشار ۱۲۰ عنوان كتاب شعر از جمله مهم‌ترين اين اقدامات است.

قبادي در پايان خواستار حضور فعال شاعران كشور در برگزاري جشنواره شعر فجر شد و گفت: حضور جدي در اين جشنواره‌ها، زمينه شكوفايي استعدادها را فراهم مي‌كند.

سومين دوره جشنواره بين المللي شعر فجر از ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها