یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
شخصيت و ظهور حضرت مهدي(عج) از ديدگاه اسلام، مذاهب و ملل جهان

كتاب «ظهور حضرت مهدي(عج) از ديدگاه اسلام، مذاهب و ملل جهان» نوشته سيداسدالله‌ هاشمي‌شهيدي از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران، تجديد چاپ و راهي بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مؤلف اين اثر كه از استادان حوزه علميه قم است، تلاش كرده عقيده به منجي و مصلح جهاني را در اديان الهي و مكتب‌هاي مختلف فكري بررسي كند و با بررسي و ارائه ديدگاه هركدام، اصالت اعتقاد به ظهور منجي و انتظار او را ثابت كند. 

وي با ارائه شواهد، ثابت مي‌كند تمام اين ديدگاه‌ها به يك نفر اشاره دارند و او همان مهدي موعود اسلام است. 

مؤلف كتاب، سپس به نويدهاي اسلام درباره ظهور آن حضرت مي‌پردازد و رواياتي را از طريق شيعه و اهل سنت مي‌آورد تا قطعيت اين اعتقاد را بنماياند. وي همچنين رواياتي را براي شناخت نسب آن حضرت نقل مي‌كند، آراي جمعي از دانشمندان اهل سنت را درباره صحت روايات وارده درباره مهدي(عج) و تواتر آنها مي‌آورد و شبهات برخي از اهل سنت را مطرح مي‌كند و آنها را پاسخ مي‌دهد. 

نويسنده سپس ديدگاه جمعي از اهل سنت را كه تصريح كرده‌اند آن حضرت، فرزند امام حسن عسكري(ع) است، ذكر مي‌كند. وي در بخشي از كتاب، مساله انتظار را ريشه‌يابي كرده، آثار سازنده آن را در فرد و اجتماع بازگو مي‌كند. 

در قسمتي ديگر از كتاب، آياتي كه درباره آن حضرت(عج) و ظهورش رسيده است، نقل مي‌شود. 

هاشمي شهيدي، بخش عظيمي از كتاب را به نقل نويدهاي ظهور منجي در كتاب‌هاي مقدس قرآن، انجيل، تورات و كتاب‌هاي هندوها و زرتشتيان اختصاص داده است. 

مولف، درباره دين آينده جهان، با استمداد از آيات و روايات بحث مي‌كند و از زاويه‌هاي گوناگون به اين مساله مي‌نگرد و ثابت مي‌كند دين آينده جهان، اسلام است. 

شهيدي، در آخرين بخش كتاب، به برخي از ويژگي‌هاي حضرت مهدي(عج) و ياران آن حضرت اشاره مي‌كند و به چند سؤال پاسخ مي‌دهد. 

چاپ چهارم كتاب «ظهور حضرت مهدي(عج) از ديدگاه اسلام، مذاهب و ملل جهان» در شمارگان 5000 نسخه، 456 صفحه و بهاي 38000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط