پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
آمریکا در آستانه جنگ داخلی

نویسنده آمریکایی در کتابی تازه نوشته است فرهنگ غربی به نقطه سرنوشت سازی رسیده و پیش بینی کرد آمریکا درگیر یک جنگ داخلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ام.ام.دی.نیوز وایر، «تیموثی لاوتون» در کتابی جدید با عنوان «لیبرال ها در برابر محافظه کاران: جنگ داخلی آینده » نوشته است روند رو به افزایش شکاف بین شکاف بین لیبرال ها و محافظه کاران در آمریکا احتمالا باعث جنگ داخلی خواهد شد.

این کتاب مشتمل بر سلسله مقالاتی است که به اعتقاد نویسنده تحلیلی از مهم ترین مسایل امروز را در پیش روی خواننده قرار می دهند. او در هر مقاله، یکی از مشکلات مهم آمریکا از جمله مسایل آموزشی، حقوق مدنی، جنگ عراق، اعتیاد و حتی مساله ای مانند رژیم غذایی را بررسی و دیدگاه های سیاسی و فرهنگی لیبرال ها و محافظه کاران آمریکایی را در این باره بررسی کرده است.

لاوتون در عین حالی که تلاش کرده اختلافات سطح اختلاف نظر و راه حل لیبرال ها و محافظه کاران برای هر یک از این مسایل را نشان دهد، کوشیده است شباهت های آن ها را نیز در پرداختن به این مسایل بررسی کند.

نکته مهم این است که از نظر نویسنده، دو جناح آمریکایی درباره این مسایل باهمدیگر همزیستی ندارند، بلکه بیشتر به طرز موفق آمیزی با یکدیگر اختلافات را حل و فصل می کنند؛ به طوری که اگر یکی از دو جناح برای مدت زیادی قدرت را در دست بگیرد، ایالات متحده ای که در سال 1776 شکل گرفت، در مخاطره خواهد افتاد، مخاطره ای که از نظر لاوتون ممکن است به جنگ داخلی کشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط