پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۶
كتاب خلاصه مقالات همايش سنايي منتشر شد

اين كتاب كه به همت دانشگاه الزهرا و به كوشش دكتر مريم حسيني دبير علمي جشنواره منتشر شده است خلاصه‌اي از مقالات ارسالي به همايش سنايي را در بر دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) كتاب خلاصه مقالات همايش سنايي با عنوان « لب لباب آرا در هم انديشي سنايي شناسان» منتشر شده است و در روز نخست همايش در اختيار شركت كنندگان در اين همايش قرار گرفت.

اين كتاب از هشت بخش تشكيل شده است . «بررسي تطبيقي بازتاب چهره جمشيد و سليمان در شعر سنايي »، «جهانبيني سنايي»، «عقل و عشق در سلوك عارفانه»‌،‌ « عناصر ايراني در قلندريات سنايي»، «تصوير دنيا در شعر سنايي و عطار» برخي ازخلاصه مقالات بخش نخست اين كتاب با عنوان «عرفان سنايي » است.

بخش دوم اين كتاب با عنوان « آرا كلامي و مذهبي سنايي»، خلاصه مقالاتي با عناوين « منظومه فكري حكيم سنايي در مورد ايمان»، «مذهب سنايي»، «معتقدات غالب كلامي در آثار سنايي»، «ديدگاه كلامي و عرفاني سنايي درباره وجود شرور در هستي»، «شعر سنايي جلوه‌گاه كلام وحي» و« بررسي جلوه‌هاي واقعه عاشورا در حديقه سنايي» را در بر مي‌گيرد.

بخش سوم اين كتاب با نام «داستان پردازي سنايي » هشت خلاصه مقاله، بخش چهارم با نام «جامعه شناسي شعر سنايي» ده خلاصه مقاله ،و بخش پنجم با نام« سنايي و ادبيات تطبيقي» با شش خلاصه مقاله و بخش ششم با نام «حكيمان،‌شاعران، عارفان و سنايي» با هفت خلاصه مقاله از ديگر بخش‌هاي اين كتاب هستند.

« سنايي مبدا ابتكار،‌مرجع تتبع»، «ريشه هاي تمثيلي امثال و حكم در اشعار سنايي»، «موسيقي كناري در ديوان سنايي »، « جلوه‌هاي تكرار در سخن سنايي» خلاصه مقالاتي است كه در بخش هفتم اين كتاب با عنوان «شيوه شاعري سنايي» منتشر شده است.

«كاركرد نقد و نظريه‌هاي ادبي بر آثار سنايي» نام بخش هشتم كتاب است كه خلاصه مقالات آن با عناوين «رمز پردازي پرندگان در حديقه»، «نماد زلف در غزليات سنايي»،‌ «نشانه شناسي رمزگان‌ها در قصيده منطق الطير سنايي» به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها