سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱
2 كتابخانه مركزي در هرمزگان ساخته مي‌شود

تا پايان سال 1388، عمليات ساخت كتابخانه‌هاي مركزي بندرلنگه و حاجي‌آباد از توابع استان هرمزگان به پايان مي‌رسد.اين دو كتابخانه از محل اعتبار سفر رياست جمهوري ساخته مي‌شوند.\

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر مساحت زمين هر يك از اين كتابخانه‌ها را يك هزار و 600 متر مربع اعلام كرد و افزود: ساخت اين دو كتابخانه هركدام با هشت ميليارد ريال اعتبار در سفر دوم هيات دولت به استان هرمزگان به تصويب رسيد. با آغاز به كار اين كتابخانه‌ها بخش عمده‌اي از نياز كتاب‌خواني استان برطرف مي شود.
«همايون اميرزاده»، به كتابخانه مركزي بندرعباس اشاره كرد و گفت: ساخت اين كتابخانه با 30 ميليارد ريال اعتبار، در سفر دوم رييس جمهور و هيات دولت به استان هرمزگان به تصويب رسيد كه تا پايان سال 1390 با زيربناي 20 هزار متر مربع به بهره‌برداري مي‌رسد. 

دبير انجمن كتابخانه‌هاي عمومي هرمزگان، بر لزوم تشكيل انجمن خيران كتابخانه‌ساز در استان تاكيد كرد و توضيح داد: اكنون در استان‌هاي مختلف كشور اقدام‌هايي پراكنده براي راه‌اندازي انجمن خيران كتابخانه‌ساز صورت گرفته كه براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد سازمان‌دهي شود. نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور بايد با ايجاد ظرفيت‌هاي قانوني، از اكنون براي توسعه مشاركت‌هاي مردمي در برنامه پنجم اقدام كند.

وي با بيان اين مطلب كه اكنون 22 كتابخانه مردمي در استان هرمزگان به ارائه خدمت مشغولند، بر لزوم حمايت و نظارت هر چه بيشتر بر اين كتابخانه‌ها تاكيد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط