دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
دانشنامه‌ چندرسانه‌اي فرهنگ تاريخي نمادهاي جهان

«فرهنگ تاريخي نمادهاي جهان» اثر «سرلو» (نويسنده اسپانيايي) با ترجمه «مهرانگيز اوحدي» به كوشش انتشارات دستان منتشر مي‌‌شود. اين فرهنگ دانشنامه‌اي چند رسانه‌اي است و مي‌تواند مرجع خوبي براي پژوهشگران باشد.\

«مهرانگيز اوحدي» مترجم انگليسي زبان درباره اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: «اين كتاب از زبان اسپانيايي توسط جك سيج به زبان انگليسي ترجمه شده است.»

وي افزود: «نكته‌اي كه در مقدمه زبان انگليسي اين كتاب به چشم مي‌خورد اين است كه مترجم انگليسي‌زبان به خود اجازه نداده است متني را به مقدمه سرلو اضافه كند زيرا پيشگفتار و مقدمه بسيار كامل است.»

اين مترجم به ويژگي‌هاي كتاب اشاره كرد و گفت: «مدخل‌هاي اين كتاب در حوزه‌هاي‌تاريخ، اسطوره، باستان‌شناسي، هنر، ادبيات، معماري و آداب و رسوم ملت‌هاي جهان است.»

وي افزود: «اين كتاب مرجع تنها به فرهنگ و آداب و رسوم انگليسي زبانان نمي‌پردازد،بلكه نمادها را در تمامي كشورها بررسي مي‌كند.»

اوحدي يادآور شد: «فراگير بودن اين فرهنگ بسيار مهم است زيرا نمادها را در تمامي اديان مختلف مسلمان، مسيحي، زرتشتي و يهودي بررسي مي‌كند. به عنوان نمونه نماد كوه را در تمامي فرهنگي‌ها توضيح مي‌دهد كه چه سنبلي دارد.» 

وي افزود: «نكته جالب در اين فرهنگ اين است كه در چندين مورد مقالات كاملي را مي‌توانيم از مدخل‌هاي آن بيابيم. اين مقاله‌ها به تنهايي بسيار كامل و جامع هستند و بيشترين اطلاعات ممكن را به خواننده مي‌دهند.»

اين مترجم به نمونه‌هايي از مقالات كامل اين فرهنگ اشاره كرد و گفت: «معماري، رنگ، صليب، گرافيك، اعداد، آب، افعي، منطقه‌البروج و... از مقالات كامل اين فرهنگ است.»

وي گفت: «اين دانشنامه مي‌تواند مرجعي كامل براي پژوهشگران و محققان باشد و نيز منبعي براي هر يك از نمادهاي جهان كه خواننده بخواهد اطلاعاتي در اختيار داشته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط