شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
«تاريخ عصر وايكينگ‌ها» با ترجمه آرش عزيزي

«عصر وايكينگ‌ها» از مجموعه تاريخ جهان اثر ديويد شفر با ترجمه آرش عزيزي به كوشش انتشارات ققنوس منتشر شد. اين كتاب برداشتي جامع و روشن از يك دوره مهم تاريخي را به خواننده ارائه مي‌دهد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مجموعه تاريخ جهان مي‌كوشد چشم‌اندازي گسترده و ژرف از سير تاريخ عرضه كند. اين مجموعه با ارائه زمينه‌هاي فرهنگي رخدادهاي تاريخي، خواننده را مجذوب خود مي‌كند.

مجموعه تاريخ جهان، انديشه‌هاي سياسي، فرهنگي و فلسفي تأثيرگذار را در گذر مشعل تمدن از بين‌النهرين و مصر باستان به يونان، روم، اروپاي قرون وسطي و ديگر تمدن‌هاي جهاني تا روزگار ما پي مي‌گيرد.

اين مجموعه كه براي آشنايي خوانندگان با مباني تاريخ تدوين شده، در پي آگاه ساختن آن‌ها از اين واقعيت است كه زندگي‌شان بخشي از سرگذشت كلي انسان‌هاست.

در بخشي از كتاب مي‌خوانيم: تاريخ‌دانان حمله به صومعه لينديسفارن را آغاز عصر وايكينگ‌ها مي‌دانند. توصيف‌هاي اوليه از وايكينگ‌ها، آنان را مردماني بي‌رحم، وحشي و عاري از هر گونه تمدن جلوه مي‌داد كه ذاتا خشن و جنگ‌طلبند.

وايكينگ‌ها تجار، ماهيگيران و صنعتگران ماهري بوده‌اند. آنان در ضمن به عنوان نخستين پيشگامان پيدايش و توسعه محاكمه قانوني و آيين دادرسي كه امروز در بخش اعظم جهان معاصر استفاده مي‌شود شناخته شده‌اند و همچنين از نخستين فرهنگ‌هايي به شمار مي‌روند كه قوه مقننه  داشته‌اند. تاريخ‌دانان امروزه تمدن نورس‌ها را تمدني پر استعداد و اجتماعا پيشرو مي‌دانند كه تأثيري پايدار، اگر چه اغلب خشن، بر تمام جهان گذاشته است.

اين كتاب در هفت بخش تنظيم شده كه رويدادهاي مهم در عصر وايكينگ‌ها به عنوان مقدمه و وحشت‌آفريني طايفه كافران در پيشگفتار كتاب آمده است، همچنين زايش و شكل‌گيري فرهنگ وايكينگ‌ها در بخش نخست و نخستين اشغال‌ها: وايكينگ‌ها در انگلستان و ايرلند ريشه مي‌گيرند، در بخش دوم كتاب آمده است.

حكومت وايكينگ‌ها: سلسله دوبلين و شاه‌هاي دانماركي انگلستان در بخش سوم، نقطه اوج: وايكينگ‌ها در مملكت فرانك‌ها و اروپاي غربي در بخش چهارم، نورماندي: اوج فتوحات وايكينگ‌ها در بخش پنجم، ظهور روسيه: وايكينگ‌ها در اروپاي شرقي و امپراتوري بيزانس در بخش ششم و سال 1066: وايكينگ‌ها كنار مي‌روند، مطالب بخش هفتم را تشكيل مي‌دهند.

«عصر وايكينگ‌ها» با ترجمه آرش عزيزي با شمارگان 3000 نسخه در 135 صفحه و بهاي 35000 ريال از سوي انتشارات ققنوس منتشر شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط