چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
اهدای 5‌هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تعداد 5هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان اهدا می‌شود.

عباس حسین‌زاده، سرپرست کتابخانه‌های خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان، با بیان این مطلب افزود: اداره کل اوقاف ظرفیت‌های مشترکی با نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند که می‌توان از آن‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد.
 
وی از دیگر  همکاری مشترک این دو اداره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و بیان کرد: اداره اوقاف در این حوزه می‌تواند از کتابخانه‌های عمومی با ظرفیت‌هایی که دارد حمایت و با آنها همکاری کند.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به وجود اماکن و بقاع متبرکه خوزستان تصریح کرد: در اماکن مقدس و مذهبی، مکان‌هایی برای احداث کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و می‌توان با یک همکاری، هم‌افزایی، برنامه‌ریزی مشترک مبتنی بر اندیشه و خلاقیت و نوآوری از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. 
 
حسین‌زاده گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خردادماه تا یکم آبان‌ماه سال جاری در سراسر کشور و به‌صورت بر خط و مجازی در سامانه www.samadpl.ir برگزار می‌شود‌.

​​​​​​سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه نسخه پی‌دی اف ۶ کتاب به‌عنوان منبع در سایت جشنواره بارگذاری شده است، اظهار کرد: کمیته شهرستان‌ها با حضور مدیران کتابخانه‌ها و جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با حضور فرماندار، با دستور کار برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری تشکیل می‌شود.
 
وی افزود: ترویج مطالعه مفید یکی از اهداف جشنواره رضوی و وظیفه ما تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برگزاری است.
 
حسین‌زاده گفت: علاقه‌مندان برای دسترسی به منابع اين جشنواره به كتابخانه‌های عمومی سراسر كشور مراجعه و پرسشنامه و فايل پی دی اف منابع را از پايگاه اطلاع‌رسانی نهاد كتابخانه‌های عمومی به نشاني www.iranpl.ir دريافت كنند.
 
وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ و سبک زندگی حضرت امام رضا(ع) در گیلان دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا این سیره در جامعه به نحو مطلوبی منتشر شود.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را یکی از این برنامه‌های مهم ملی برای ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و تشویق نویسندگان و تولیدکنندگان در جامعه عنوان و اضافه کرد: انتخاب آثار ارائه شده در این جشنواره برای رسیدن به این هدف مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
 
حسین‌زاده گفت: در این حوزه و برای رسیدن به آرمان نهایی در ترسیم سبک زندگی مطالعه‌محور نیازمند همکاری گسترده همه دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها