سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
پیام مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز عرفه

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پیامی فرارسیدن دو روز بزرگ دینی، نهم ذی‌الحجه‌، روز پرفضیلت و معنوی عرفه و دهم ذی‌الحجه‌، روز عید سعید قربان را تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در اصفهان؛ متن پیام مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را در ادامه می خوانید:
 «دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزار نقش خداشناسی است. لب‌ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هایمان بارش باران توبه را طلب می‌کنند. دل، بیقرار روح عرفات حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شده است. پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین(علیه السلام) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند.

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اهمیت دعای عرفه فرموده اند:
 «در دعای عرفه بهترین مطالبات و خواسته ها برای انسان مطرح می شود که اگر اینها را از خدا بخواهد و بگیرد می تواند برای او سرمایه باشد.» 

در بخش دیگری از این پیام آمده است:
 «عید قربان پاک‌ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.» 

در پایان این پیام آمده است:
 «اینجانب ضمن گرامیداشت  روز نهم ذی‌الحجه‌، رااوز پرفضیلت و معنوی عرفه و  روز دهم ذی‌الحجه‌، عید سعید قربان  ، برای تمامی عزیزان توفیق عبادت و بهره مندی از فیوضات را از درگاه یکتای عالم خواستارم.» 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها