یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۳
نيازمند پرورش پژوهشگران بيشتري در عرصه‌هاي تطبيقي هستيم

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: با وجود اين كه امروزه حوزه‌های علمیه به پرورش نیروی انسانی لازم در پژوهش عرصه‌های تطبیقی اقدام كرده‌اند، نياز به تلاش بيشتري در اين زمينه احساس مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد واعظی اظهار داشت: دامنه و گستردگی تحقیق و رواج مباحث تطبیقی، از موضوعاتی است كه تحولات جدي‌ در آن انجام شده است. 

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علميه قم افزود: امروز مباحث مربوط به حوزه‌های معرفتی به ویژه مواجهه با جهان غرب، جهت‌گیری خاصی در حوزه‌های علمیه پیدا كرده است.
 
وی برخورد سطحی، اغناي زود‌رس و اشباع کاذب را از آسیب‌ها و مشکلات پیش‌روی پژوهش در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: خودباختگی، یکی از آسیب‌های جدی برای طلاب است که طلاب پژوهشگر باید از آن اجتناب کنند. 

حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه در جهان اسلام بیان داشت: امروز چشم امید جهان اسلام در بسیاری از موضوعات به حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌ علمیه قم است. 

وی گفت: طلاب پژوهشگر باید با تقویت خودباوری و اندیشه و با ظرفیت قوی حوزوی، در عرصه‌ها حاضر شوند و پژوهش‌های خود را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط