دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
بیش از یک میلیون جلد کتاب از کردستان به عراق صادر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب از استان کردستان به عراق صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه کردستان علاوه بر حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی در زمینه تولید محصولات فرهنگی هم دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۱۳ عنوان در یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب چاپ جدید و چاپ سنوات مختلف از این استان به عراق صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ عنوان کتاب با تیراژ ۲۶۶ هزار و ۳۰۰ جلد در استان منتشر شده است، یادآور شد: از این تعداد ۱۷۹ عنوان کتاب فارسی و ۱۲۱ عنوان هم کتاب کُردی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از برنامه‌های حمایتی این اداره‌کل خرید کتاب است، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۸۶ عنوان در چهار هزار و ۷۵۰ جلد کتاب از ناشران و نویسندگان استان خریداری شده است.

رستمی با اشاره به اینکه برای خرید این تعداد کتاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: ناشران و نویسندگان، چاپ نخست، کتاب کودک و نوجوان و کتاب‌های تالیفی در اولویت خرید این اداره‌کل قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در این مدت حدود یک میلیارد ریال کتاب هم به موسسات فرهنگی و هنری، مدارس، سازمان‌ها و ادارت، کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهر و شهرستان‌های تابعه اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها