یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
خیّرین کتابخانه‌ساز فارس پیگیر راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار

پیشنهاد راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در دومین جلسه انجمن خیّرین کتابخانه‌ساز استان فارس در سال جاری به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس، با حضور کیوان نیازی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان فارس و سیروس پاک‌فطرت مدیرعامل این مجمع، اعضای هیأت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و جمعی از خیرین کتابخانه‌یار فارس با موضوع پیگیری طرح ایجاد کتابخانه‌های سیار در فارس برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این دیدار با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی با همکاری خیرین کتابخانه‌ساز طرحی را برای روستاهای استان فارس در دست دارد، گفت: با به سرانجام رسیدن این طرح در قالب خدمات سیار کتابخانه‌ای، شماری از روستای فارس از نعمت کتابخانه برخوردار می‌شوند.
 
روح‌الله منوچهری با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز باید پویاتر شود، عنوان کرد: با اتمام دوره هیات مدیره انجمن، انتخابات هیات مدیره خیرین به زودی انجام خواهد شد و برنامه‌های این انجمن برای توسعه کتابخانه‌های عمومی دنبال خواهد شد.
 
کیوان نیازی اردکانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در این نشست با قدردانی از زحمات خیرین تاکید کرد: توسعه کتابخانه‌ها در کنار فعالیت‌های خیرین، به همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و  توسعه زیرساختی نیاز دارد.
 
محمدهادی ایمانیه، رئیس هیات مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه کتابخانه‌سازی و توسعه فرهنگی از حوزه‌های مورد علاقه من است،  گفت: بحث ایجاد کتابخانه سیار برای استان در مجمع خیرین فارس دنبال خواهد شد و این طرح را تا به سرانجام رسیدن آن رها نمی‌کنیم.
 
ایمانیه در ادامه پیشنهاد انعقاد قرارداد همکاری میان کتابخانه‌های عمومی استان فارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی را مطرح کرد و گفت: با این همکاری می‌توانیم، ایجاد کتابخانه در  بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت در استان را  دنبال کنیم مردم ما زمان زیادی را در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی می‌گذارند  و ایجاد برنامه‌های فرهنگی برای این افراد مهم است.
 
وی اضافه کرد: این طرح می‌تواند از فارس شروع شود و در تمام کشور الگوی یک طرح موفق خواهد بود. قریب به ۱۲۰۰ خانه بهداشت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است.
 
ایمانیه در ادامه خواستار همکاری صداوسیما و شهرداری شیراز در انعکاس بیشتر اقدامات خیرین در حوزه کتابخانه‌ها و تشویق به مشارکت در این حوزه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها