شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
حضور آژانس ادبی و ترجمه پل در برنامه ادبیات اکراین و نمایشگاه کتاب بولونیا

آژانس ادبی و ترجمه پل بعد از حضور در پنجاه‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلونیا، 14 تیر‌ماه در برنامه سه روزه ادبیات اکراین حضور پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آژانس ادبی و ترجمه پل برای گفت‌وگو و مذاکره با ۲۴ موسسه انتشاراتی از کشور اکراین در برنامه ادبیات اکراین ۲۰۲۱ شرکت می‌کند.  

این برنامه به‌صورت بین‌المللی و با حضور ۳۳ ناشر از کشور اکراین و ۳۴ ناشر و آژانس ادبی از دیگر کشورها در تاریخ ۵-۷ ماه جولای(۱۴-۱۶ تیرماه) برگزار خواهد شد.  

آژانس ادبی پل با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بازار نشر ایران به ناشران اکراینی و همچنین معرفی بیش از ۲۰۰ عنوان از آثار برتر ایرانی برای ترغیب ناشران اکراینی برای ترجمه و نشر آن‌ها در اکراین از طریق تبادلات کپی‌رایت، در این برنامه شرکت خواهد کرد.

آژانس ادبی پل در تعامل و همکاری با ناشران اکراینی موفق به واگذاری کپی‌رایت چهار عنوان کتاب ایرانی به ناشران اکراینی در سال گذشته شده است.
 
آژانس ادبی و ترجمه پل در راستای فعالیت‌های خود برای معرفی آثار ارزنده ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی نشر، به‌ویژه نمایشگاه‌های کتاب، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا شرکت کرد.

این نمایشگاه که معتبرترین نمایشگاه کتاب جهان در حوزه کتاب کودک و تصویرگری است، پنجاه‌و‌هفتمین دوره خود را به‌صورت مجازی از ۲۴ تا ۲۷ خرداد‌ماه تجربه کرد. دراین دوره بیش از ۵۰۰ ناشر و آژانس ادبی شرکت کردند و بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب برای تبادل‌رایت در معرض نمایش و معرفی قرار گرفت.

سهم کتاب‌های ایرانی در این نمایشگاه ۲۵۰ عنوان کتاب در موضوع کودک و نوجوان بود که از سوی آژانس ادبی پل، ۸۴ عنوان، موسسه خانه کتاب،۵۵ عنوان، آژانس ادبی کیا، ۴۹ عنوان، انتشارات کانون،۱۲ عنوان و انتشارات افق،۵۰عنوان در بخش کپی‌رایت نمایشگاه معرفی شدند.

بخش کپی‌رایت این نمایشگاه تا ماه آگوست(مرداد ماه) فعال خواهد بود و ناشران و آژانس‌های ادبی شرکت‌کننده فرصت خواهند داشت به مذاکرات و تعامل برای تبادلات رایت کتاب‌ها ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها