شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
فروش بیش از یک میلیارد و 170 میلیون تومان کتاب در «بهارانه کتاب» آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فروش بیش از یازده میلیارد و هفتصد میلیون ریال کتاب در طرح بهارانه کتاب آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی گفت: این دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب 1400» از 17 لغایت 25 خردادماه جاری در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور اجرا شد و 59 کتابفروشی از استان نیز در این طرح مشارکت کردند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در این دوره 39 کتابفروشی از تبریز و 20 کتابفروشی از شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی‌های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و  پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب در استان 20 هزار و 755 نسخه کتاب به ارزش 11 میلیارد و 711 میلیون و 90 هزار ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی‌سابقه بود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح علاقه‌مندان کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کردند.

یادآوری می‌شود، هفت درصد از کل کتابفروشی‌های کشور به آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد و در طرح بهارانه کتاب 1400 نیز پنج درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها