جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
بیست‌وهشتمین ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» منتشر شد

بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» با عنوان «انتخابات تجلی مردم سالاری» در 128 صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» به‌ همت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدیرمسئولی علی‌اصغر جعفری و سردبیری محمود اکرامی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.
 
این شماره از ماهنامه، در بخش یادمان سرو به «موزه‌ها و گردشگری فرهنگی» از نگاه مسئول امور بین‌الملل موزه مجتبی عبادی فتح می‌پردازد. در بخش راویان سرو به شهید چمران و لحظات سرنوشت‌ساز آبادان در کلام مقام معظم رهبری با عنوان «چریک انقلابی» پرداخته شده و نیز در بخش دیده‌بان سرو با بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان و استاد نمایش عروسکی ایران گفت‌وگو شده است.

در همین بخش مروری بر فیلم‌ها و سریال‌های شاخص درباره خرمشهر با عنوان «یک شهر در چند سکانس» را می‌خوانید. در بخش گفتمان سرو به موضوع بازخوانی سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیه همایش یکصدمین سالگرد میلاد امام خمینی(ره) در آذرماه 1378 در بیروت اشاره دارد.

در پرسمان سرو به بازخوانی مصاحبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر با عنوان «ما در حال دفاع هستیم» پرداخته شده است.

این شماره از ماهنامه با شش بخش راهیان، یادمان، راویان، دیده‌بان، گفتمان و پرسمان تهیه و تنظیم شده که در این شماره مطالب خواندنی چون خردادماه حماسه، قلب مقاومت، نقطه عطف؛ روایت متفاوت از 15 خرداد 1342، جای امن گلوله‌ها؛ نگاهی به کتاب خاطرات عبدالرضا آلبوغبیش از مدافعان خرمشهر، عرفان سیاسی سیاست عرفانی، سبک زندگی جهادی را می‌خوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها