سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کتابخانه سیار در محلات حاشیه‌نشین شهر ایلام راه‌اندازی می‌شود

به منظور دسترسی محلات حاشیه‌نشین و فاقد کتابخانه شهر ایلام به کتاب، کتابخانه سیار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، در جلسه‌ای با حضور سمیه حیدری، مدیرکل و سیدمنصور رجبی، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، شهریار یوسفی، معاون اجرایی، ابوالحسن مهدوی، معاون اجتماعی و کورش عیوضی، معاون حقوقی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، راه‌اندازی کتابخانه سیار در محلات حاشیه‌نشین شهر ایلام بررسی شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این جلسه گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت توزیع عادلانه و تسهیل دسترسی عمومی به منابع مکتوب، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و طرح پیشخوان کتاب در مناطق محروم و حاشیه شهرها در پیش گرفته است.

وی افزود: در استان ایلام تاکنون دو طرح پیشخوان در شهر دره شهر راه اندازی شده است و دو مورد دیگر در شهرهای ایوان و دهلران در دست اقدام است همچنین با همکاری معاونت اجتماعی سپاه امیرالمومنین (ع) بزودی اولین کتابخانه سیار استان در شهر ایلام مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با تمجید از فعالیت‌های متنوع سپاه امیرالمومنین (ع) استان جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خواستار تداوم و گسترش دامنه این برنامه شد.
 
 

شهریار یوسفی، معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این جلسه گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در راستای ماموریت‌های فرهنگی سپاه است.

وی اضافه کرد: کتابخوانی باید از طریق فعالیت‌های جهادی در بین مردم ترویج یابد و کتابخانه‌های سیار و طرح پیشخوان کتاب، دو اقدام مهم و تاثیر گذار در این زمینه هستند.

یوسفی با ابراز خوشحالی از همکاری مستمر با کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: با دستور فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) و تلاش معاونت اجتماعی یک دستگاه خودرو جهت ایجاد کتابخانه سیار در شهر ایلام تخصیص یافته و امیدواریم بتوانیم این اقدام ارزنده فرهنگی را در سایر نقاط استان اجرایی کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه ابوالحسن مهدوی، معاون اجتماعی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: کارهای ارزنده ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و حاشیه شهرها صورت گرفته است بنابراین ما هم تلاش می‌کنیم با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات جهت رفع محرومیت فرهنگی و مقابله با آسیبهای اجتماعی، این اقدامات مثبت تداوم یابد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک، تقویت زیرساختهای کتابخانه‌های عمومی، همکاری جهت گسترش طرح‌های پیشخوان کتاب و همچنین راه اندازی کتابخانه‌های سیار، از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه امیرالمونین (ع) استان با همکاری و هماهنگی سایر واحدها در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها