یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
حضور ۱۰ قصه‌گوی خارجی در جشنواره قصه‌گویی اصفهان

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از حضور ۱۰ قصه‌گویی اروپایی و آسیایی در این جشنواره خبر داد. این جشنواره به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳۰ آذر تا ۳ دی امسال به ميزباني شهر تاريخي اصفهان برگزار می‌شود.\

 به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،صدرالله اسدبيگي که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ آذر) در نشست مطبوعاتي دوازدهمین جشنواره قصه‌گویی اصفهان سخن می‌گفت، افزود: قصه‌گویانی از كشورهاي نروژ، هلند، افغانستان، تاجيكستان، لبنان و زيمباوه در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

وی با ارایه گزارشی از روند شکل‌گیری این جشنواره گفت: در مرحله‌ نخست اين جشنواره که در مراكز كانون‌ کشور برگزار شد، ۸۹۰ مربي، هر كدام با ارايه پنج قصه شركت كردند، كه از اين ميان ۵۳۵ نفر به مرحله منطقه‌اي راه يافتند. در پایان نیز از ميان پنج منطقه كشور، ۳۱ قصه‌گو به مرحله كشوري رسيدند، كه آثارشان را در اصفهان ارايه خواهند داد. 

اسدبيگي افزود: در كنار قصه‌گويان كانون پرورش فكري کودکان و نوجوانان، دو گروه ديگر از قصه‌گويان حضور دارند؛ قصه‌گويان ایرانی كه از طريق درج فراخوان در جرايد به حضور در جشنواره دعوت شدند و آثارشان را در قالب فيلم و لوح فشرده به دبيرخانه جشنواره ارسال كردند. روحانيون نیز از جمله اين افراد محسوب مي‌شوند. و گروه دوم قصه‌گويان بين‌المللي هستند، كه در اين بخش ۱۰ قصه‌گو میهمان جشنواره هستند. 

وی با اشاره به فعاليت‌هاي جنبي این جشنواره اظهار داشت: مسابقه قصه‌پردازي از متون كهن ايراني بر اساس منطق‌الطير عطار، يكي از فعاليت‌هاي جنبي جشنواره است كه در پایان، سه برگزيده‌ اين بخش نیز معرفي خواهند شد. در مسابقه مقاله‌نويسي نيز از مجموع ۹۰ مقاله رسيده سه اثر برگزيده خواهيم داشت و حدود ۳۰ مقاله از میان آن‌ها در كتابي چاپ و ارايه خواهد شد. 

براساس اعلام این مسوول جشنواره، ميزگردهاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي نیز از ديگر فعاليت‌هاي جنبي جشنواره‌ دوازدهم خواهد بود. همچنین حدود ۵۴ مربي قصه‌گويي از استان اصفهان در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت. 

دوازدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳۰ آذر تا ۳ دی امسال با حضور قصه‌گوياني از ايران و دیگر كشور‌ها، به ميزباني شهر تاريخي اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط