یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
فرصت برای شاعران جوان

فراخوان پنجمین دوره جایزه کتاب سال دفتر شعر جوان (قیصر امین‌پور) برای شناسایی استعدادهای جوان و معرفی آثار آنان به جامعه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از دفتر شعر جوان، جایزه کتاب سال شعر دفتر جوان از سال ۸۷ به یاد قیصر امین‌پور (۱۳۳۸ تا ۱۳۸۶) شاعر نام‌آشنا، آغاز به کار کرد؛ ولی بعد از مدتی به دلیل تغییر مدیرعامل وقت دفتر شعر جوان (محمدرضا عبدالملکیان) برگزاری آن متوقف شد و از سال ۹۶ با مدیریت جدید برگزار می‌شود.

بر اساس این خبر شاعران متولد سال ۶۹ و ۶۹ به بعد که در سال ۹۹ کتاب شعر چاپ کرده‌اند، خود یا ناشران آثار آنها از روز شنبه (۲۲ خرداد) تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ وقت دارند با ارسال آثار خود (از هر کتاب چهار جلد) به دفتر شعر جوان به نشانی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز، نبش خیابان نعمتی، خانه شاعران ایران، دفتر شعر جوان در این جایزه شرکت کنند. کتاب‌هایی که برای شرکت در این جایزه ارسال می‌شوند، باید مجموعه مستقل شاعر، چاپ اول و به خط و زبان فارسی باشند. 

هدف دفتر شعر جوان از برگزاری این جایزه معرفی شعر و شاعر خوب به جامعه است و آثار ارسالی محدودیتی از نظر موضوع و قالب شعری ندارند. همه کتاب‌های شعر چه در قالب‌های کهن و چه قالب‌های نوین، نیمایی و سپید در این داوری بررسی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها