چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
«امین آراء» به انتخابات رسید

«امین آراء» روایت 20 سال برگزاری انتخابات در سرحدات شمال‌غربی از 78 تا 98 به روایت یک ناظر، از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آنچه در این کتاب به نگارش درآمده، روایت یک ناظر شورای نگهبان در شهرستان خوی واقع در شمال‌غربی کشور(نزدیک سرحدات ترکیه) است، از روزهای انتخابات و صندوق‌هائی که تکلیف داشته بر صحت و سقم روند اجرای انتخابات در آن‌ها نظارت داشته باشد. چه آن ‌روزی که ناظر صندوق بوده و چه روزی که مأموریت گرفته که به‌عنوان ناظر ویژه بلوای جنوب ‌استان آذربایجان‌غربی را بخواباند و چه امروز که عضو هیأت نظارت است.
 
تمامی روایت‌های این اثر، نقل مستقیم وقایعی هستند که راوی شخصا در آن‌ها حاضر بوده و هیچ شنیده و نقل قولی در نوشته‌ها نیست. همچنین روایت‌های به نگارش درآمده، شرح وقایعی است که قابل بیان بوده و ناگفته پیداست که هر انتخاباتی، چه در ایام نام‌نویسی و تبلیغات و چه در روز برگزاری و شبی که نتایج اعلام می‌شود، پر از ناگفته‌هایی‌ است که باید زمان بگذرد تا بشود در مورد بعضی‌هایشان کتاب‌ها نوشت.
 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: «انتخابات سال 88 پر از خاطره و مخاطره بود، با آن مناظره معروف حسین و محمود در شب سالگرد امام که محمود احمدی‌نژاد برای اولین‌بار مرحوم هاشمی را به صراحت در تلویزیون رسمی نظام و در برنامه ‌زنده، به فساد متهم کرد و یادم هست آن شب کُل مملکت دچار فّوران یک حس فروخفته شده و البته که احمدی‌نژاد می‌دانست دارد چوب، در چه آتشفشانی می‌کند که از قِبَل آن، سبد رایش پُرتر شود و حتی در خوی کوچک لب مرز غیرسیاسی ما هم مردم بعد از اتمام مناظره تا نیمه‌های شب توی خیابان‌ها ریخته بودند و انگار کن خبر فتح خرمشهر را بهشان داده باشید، کِل می‌کشیدند و دست از روی بوق ماشین برنمی‌داشتند و داد می‌زدند و انرژی آزاد شده‌شان را به هر طریقی تخلیه می‌کردند.»
 
کتاب «امین آراء» به قلم حسین شرفخانلو در قطع رقعی و 124 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی https://nashreshahidkazemi.ir/  و یا  سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف ویژه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها