دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی بازدید کرد

ایوب دهقانکار مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در شرکت انتشارات علمی و فرهنگی حضور یافت و از پروژه رو به پایان موزه و مرکز اسناد این انتشارات بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، در دیدار ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با نادره رضایی، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی، اخبار آخرین رویدادهای مهم این انتشارات مرور شد و پس از بررسی فعالیت‌ها و زمینه‌های همکاری دوسویه، دهقانکار از پروژه موزه و مرکز اسناد علمی و فرهنگی دیدن کرد.

دهقانکار  از مخزن  کتابخانه انتشارات که به‌تازگی احیا شده است، آرشیو کتاب علمی و فرهنگی، آرشیو دیداری و شنیداری و آرشیو اسناد انتشارات بازدید کرد و از وجود این تعداد سند دسته اول تاریخی که نشان‌دهنده نقش پررنگ انتشارات فرانکلین -در جایگاه مادر انتشارات علمی و فرهنگی- در تاریخ فرهنگ کشور است، ابراز شگفتی کرد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با مشاهده حجم کار و گستردگی اسناد اسکن‌شده و محتوای برخی از آن‌ها گفت: این کار حقیقتا خدمت بسیار بزرگی به تاریخ نشر و فرهنگ کشور است، باید به تمام کسانی که در این اقدام همکاری کرده‌اند و این حرکت بسیار ارزشمند را رقم زده‌اند، خدا قوت گفت.



آرشیو علمی و فرهنگی نزدیک ثمردهی است
رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در این دیدار بیان کرد: تمام دغدغه ما این بوده‌است که حافظه تاریخی نشری با قدمت 67 ساله، که چرخه نشر کشور را ساخته و تکمیل کرده‌است، حفظ شود و از گزند تخریب مصون بماند. حفظ، دسته‌بندی، اسکن و نظم و ترتیب دادن به این اسناد و آرشیو کار ساده‌ای نبود، اما با همت همکاران نزدیک به ثمردهی است و آشفتگی اولیه تبدیل به نظم و سامانی شده‌است. همانطور که مشاهده می‌کنید اسناد بر اساس رویداد، اشخاص، کتاب‌ها و ... در دسترس هستند.

در این دیدار حامد صلاحی، دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دهقانکار را همراهی کرد. در پایان نیز دهقانکار از دیوار مشاهیر که کاشی نام‌های بزرگان علمی و فرهنگی است، دیدن و اعلام کرد که مشتاقانه منتظر افتتاح موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط