شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷
برنامه مدون ویتنام برای قطع واردات کاغذ

وزارت صنایع ویتنام برای تهیه کاغذ مورد نیاز خود و قطع وابستگی به کاغذهای وارداتی در نظر دارد در یک برنامه 13 ساله ،تا سال 2020 میلادی، بودجه ای معادل 5/95 تریلیون دانگ ویتنام (6 میلیارد ریال آمریکا) را صرف توسعه صنعت تولید کاغذ در این کشور کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از «شین هوا»، ویتنام برنامه خود را از ابتدای پاییز سال 2007 میلادی عملی کرده و تصمیم گرفته است حدود 87 تریلیون دانگ (4/5 میلیارد دلار) از این مبلغ را برای ساخت کارخانه‌های پيشرفته تولید کاغذ هزینه کند و 9/7 تریلیون دانگ (494 میلیون دلار) را نیز به جنگل کاری و کاشت درختانی که برای تهیه الوار و کاغذ چوب مناسبند، اختصاص دهد. بخش باقیمانده بودجه مزبور نیز صرف سایر کارهای وابسته به صنعت تولید کاغذ و تولید خمیر کاغذ خواهد شد.

اگر تمام برنامه‌های وزارت صنایع این کشور با موفقیت انجام شود، ویتنام در سال 2010 می تواند حدود 600 هزار تن خمیر کاغذ، یعنی ماده اولیه و اصلی تولید کاغذ را به بازار مصرف داخلی تزریق کند.
 
در صورت ادامه مناسب این روند، افق و چشم‌انداز روشنی برای تولید کاغذ مورد نیاز ویتنام تا سال 2020 دیده می شود، به گونه‌ای که این کشور در سال 2020 میلادی موفق خواهد شد حدود 8/1 میلیون تن از این ماده اولیه، یعنی حدود 70 درصد از نیاز بازار تقاضای داخلی را تامين كند.

رئیس مجمع کاغذ و خمیر کاغذ ویتنام در آخرین آمارگیری خود از وجود 300 تولید کننده کاغذ در کشورش خبر داد و گفت: کارگاه‌های تولید ماده اولیه تولید کاغذ یعنی خمیر کاغذ در این کشور، با رشد مناسبی به موازات رشد تقاضای بازار داخل روبه‌رو نبوده و هم‌اكنون تنها 37 درصد نیاز کارگاه ها و کارخانه های تولید کاغذ از طریق آن‌ها برآورده می شود، به همین دلیل ویتنام هر سال مجبور است 130 هزار تا 150 هزار تن مواد خام تولید کاغذ را از طریق واردات تامین کند.

دولت ویتنام امسال با توجه به سرمایه گذاری های مختلف در بخش صنعت کاغذ پیش بینی می کندامسال ویتنام با توجه به سرمایه گذاری های مختلف در بخش صنعت کاغذ پیش بینی می کند که 13/1 هزار تن انواع مختلف کاغذ شامل کاغذ نامه،کاغذ چاپی و کاغذ بسته بندی را تولید کند و میزان واردات انواع مختلف کاغذ را به 914 هزار و 500 تن برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها