شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
بیش از 100 هزار نسخه نشریه برای گنجینه غنی آرشیو کتابخانه ملی واسپاری و تهیه شد

سرپرست گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از واسپاری و تهیه بیش از 100 هزار نسخه نشریه برای گنجینه غنی آرشیو کتابخانه ملی در سال 1399 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رویا امین الرعایا در تشریح اقدامات گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی این سازمان عنوان کرد: در سال 1399 آماری بالغ بر 102 هزار و 942 نسخه نشریه چاپی و 67 هزار و 372 نشریه الکترونیکی دریافت و سازماندهی و آماده اطلاع رسانی شد. همچنین302 نشریه جدید شناسایی شد.
 
وی با اشاره به پیگیری و دریافت فایل نشریات از طریق ایمیل و تشکر از ناشرانی که همکاری خوبی در سال 1399 با گروه نشریات کتابخانه ملی داشتند، افزود: براین اساس گروه پیایندها آماده دریافت و سازماندهی نشریات فارسی زبان داخل و خارج از کشور به آدرس پست الکترونیکی periodicals@nlai.ir است.
 
امین الرعایا تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر روی اسکن منابع چاپی است تا از این طریق امکان سرویس دهی بهتری به پژوهشگران داشته باشیم و  طی سال 1399، 37 هزار و 195 صفحه از منابع اسکن وارسال شد.
 
وی ادامه داد: در سال 1399 چهار هزار و 505 مجلد امانت و یک هزار و 788 مراجعه کننده برای دریافت خدمات به گروه نشریات مراجعه کردند و پنج هزار و 299 مورد نیز خدمات مرجع ارائه شده است. امین الرعایا با اشاره به گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی این سازمان عنوان کرد: همچنین 18 هزار و 641 منابع نیز آماده سازی برای صحافی انجام شد.
 
وی با اشاره به پیگیری و دریافت فایل نشریات از طریق ایمیل گفت: تعداد یک هزار و 873 نسخه نشریه از طریق ایمیل ارسال شده است و براین اساس مخازن گروه پیایند‌های اداره کل اطلاع‌رسانی این سازمان به تعداد 15 هزار و 736 مجلد اضافه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها